چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
64116
۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰

آیت‌الله اعرافی: بابت مهاجرت نخبگان ابراز نگرانی کرده‌ام

«حضور نخبگان در خارج کشور و بازگشت آنها به کشور و ارتباط با کشورها منعی ندارد ولی اگر مهاجرت به موجی تبدیل شود حتما جای نگرانی دارد. من در هیچ ملاقاتی با مسئولان نیست که از مهاجرت نخبگان و از دست دادن سرمایه کشور ابراز نگرانی نکنم. در برنامه های دولت می گویم باید به علم دانش و نخبگان اولویت داده شود.»



مدیر حوزه‌های علمیه گفت: من در هیچ ملاقاتی با مسئولان نیست که از مهاجرت نخبگان و از دست دادن سرمایه کشور ابراز نگرانی نکنم.
به گزارش ایسنا، آیت الله علیرضا اعرافی درباره موضوع مهاجرت نخبگان از کشور، اظهار کرد: چند سال قبل در شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی برای شناسایی علل مهاجرت نخبگان شناسایی شد که ابزار کار برای نخبگان در بخش خصوصی و دانشگاه، منزلت و معیشت جزء عوامل اصلی مهاجرت بود و مسائل فرهنگی و سیاسی عوامل آخری بود بنابراین برای حل مهاجرت نخبگان باید اهتمام داشته باشیم.
وی افزود: حضور نخبگان در خارج کشور و بازگشت آن‌ها به کشور و ارتباط با کشور‌ها منعی ندارد، ولی اگر مهاجرت به موجی تبدیل شود حتما جای نگرانی دارد. من در هیچ ملاقاتی با مسئولان نیست که از مهاجرت نخبگان و از دست دادن سرمایه کشور ابراز نگرانی نکنم. در برنامه‌های دولت می‌گویم باید به علم دانش و نخبگان اولویت داده شود.
مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: یک نخبه گاهی تمام کشور را تحت تاثیر قرار دهد و حتی نبود یک نخبه برای کشور چالش ایجاد می‌کند.
وی تاکید کرد: دستگاه‌ها و نهاد‌ها و دانشگاه‌ها برای برنامه ریزی برای جذب نخبگان اهمیت دارد و باید برنامه جامعی برای صیانت از نخبگان دیده شود.
اعرافی با بیان اینکه برای جذب نخبگان ما مشکل داریم، افزود: گاهی درباره مهاجرت خیلی هم مبالغه می‌شود که نباید این مبالغه وجود داشه باشد. به هر حال در این زمینه مشکل وجود دارد بنابراین به راه حل و تدبیر نیاز داریم و مسئولان باید به وظایف خود توجه کنند.

منبع : fararu.com
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 64116 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 44 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]