سه شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۳ /
62499
۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

فضانورد ایتالیایی: همکاری با گزرآوجی تجربه‌ای فوق‌العاده بود

والتر ویلادی فضانورد ایتالیایی که به همراه اولین فضانورد ترکیه بخشی از تیم ماموریت فضایی آکسیوم-۳ بود، کار کردن با گزرآوجی را تجربه‌ای فوق العاده عنوان کرد.



رم/ خبرگزاری آنادولو

سرهنگ والتر ویلادی، فضانورد ایتالیایی که به همراه آلپر گزرآوجی، اولین فضانورد ترکیه بخشی از تیم ماموریت فضایی آکسیوم-۳ است، با اشاره به اهمیت این ماموریت از این نظر که نشان دهد دولت، ارتش، دانشگاه و صنعت چقدر خوب همکاری می‌کنند کار کردن با گزرآوجی را تجربه‌ای فوق العاده عنوان کرد.

مراسم استقبال از ویلادی در مقر فرماندهی نیروی هوایی ایتالیا در رم برگزار شد.

تئودورو والنته، رئیس آژانس فضایی ایتالیا، طی سخنانی در این مراسم گفت که ایتالیا از طریق ویلادی، ۷ آزمایش را بر روی طیف گسترده‌ای از موضوعات، از کشاورزی گرفته تا بیماری‌های عصبی انجام داد.

پس از این مراسم، سرهنگ ویلادی در گفتگو با خبرنگار آنادولو ماموریت آکسیوم-۳ و کار با اولین فضانورد ترکیه را که با او آزمایشاتی انجام داد و مسائل فضایی را مورد ارزیابی قرار داد.

ویلادی در پاسخ به این سوال که مهمترین ویژگی این ماموریت چیست، گفت: این یک ماموریت مهم است زیرا نشان داد که چگونه یک مدل جدید همکاری بین دولت، ارتش، دانشگاه و صنعت می‌تواند کارساز باشد.

او اظهار داشت: ما پیشگام هستیم. ما ثابت کرده‌ایم که این همکاری، این تیم می تواند به نتایج بزرگی دست یابد. ما این کار را البته با آوردن آزمایشها و فناوری‌های نوآورانه به فضا انجام دادیم.

ویلادی با توجه به بعد اقتصاد فضایی این ماموریت گفت: در آینده این بعد جدید اقتصاد فضایی فرصت‌های بیشتری را به ویژه برای جوانان در زمینه این گونه همکاریها فراهم خواهد کرد.

این فضانورد ایتالیایی با یادآوری اینکه برای اولین بار بود که یک فضانورد از ترکیه در ماموریت Axiom-3 شرکت کرد، افزود: اول از همه، کار با همکار و دوستم سرهنگ آلپر گزرآوجی یک تجربه خارق‌العاده از منظر انسانی و یک تجربه فوق‌العاده بود. تجربه از دیدگاه حرفه‌ای.

او گفت: در برخی از آزمایشات آژانس فضایی ترکیه نیز شرکت کردم. آلپر نیز در برخی از آزمایشات نیروی هوایی ما همکاری کرد. این نشان می‌دهد که فضا نیز زمینه اصلی همکاری بین المللی است. همچنین باید بگویم که این همکاری با حرفه‌ای بودن فوق العاده اولین فضانورد ترکیه غنی شده است.



خبرگزاری آناتولی اخبار خود از طریق سامانه مدیریت خبر (HAS) برای مشترکین رسانه‌ای ارسال و فقط بخشی از آنها را خلاصه و در وبسایت خود منتشر میکند. بنابراین برای دریافت اخبار کامل ما، لطفا تماس گرفته و مشترک شوید!

منبع : www.aa.com.tr
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 62499 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]