جمعه, ۸ تیر ۱۴۰۳ /
64540
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵

ویژگی‌های منحصر به فرد ۲ ناو جدید نیروی دریایی به روایت فرمانده ارشد سپاه

سردار تنگسیری گفت: ۱۶ فروند موشک عمود پرواز پدافندی نواب ساخته وزارت دفاع در شناور شهید صیاد شیرازی وجود دارد.



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به شناورهای شهید صیاد شیرازی و شهید باقری ندسا، گفت:‌ ما برای اولین بار در کشور شناوری با شکل کاتاماران یا چند بدنه‌ای با طول ۶۸ متر از جنس بدنه آلومینیومی را با نام شناورهای شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری طراحی کرده و ساخته‌ایم که از این حیث رتبه سوم را در جهان پس از آمریکا و استرالیا در اختیار داریم.

آنگونه که فارس روایت کرده، وی افزود: تعداد ۶ فروند از موشک‌های عمود پرواز پدافندی صیاد ۳ در شناور شهید صیاد شیرازی تعبیه شده است. این موشک‌ها با راداری که در آنها وجود دارد می‌تواند ۴۵۰ کیلومتری اهداف را ردگیری کرده و آن‌ها را منهدم کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران تصریح کرد: ۱۶ فروند موشک عمود پرواز پدافندی نواب ساخته وزارت دفاع در شناور شهید صیاد شیرازی وجود دارد که اگر یک سمت بدنه مورد اصابت قرار بگیرد این شناور غرق نمی‌شود.

وی ادامه داد: شناورهای کلاس شهید سلیمانی قابلیت اقیانوس‌پیمایی را دارد. در حوزه شناوری ۲ معیار دریامانی و دریانوردی مطرح است که در خصوص این شناورها، فورس ۷ یعنی موج‌های بلند اقیانوسی برای دریامانی و فورس ۶ برای دریانوردی این شناورها مطرح است.

سردار تنگسیری اظهار کرد: این شناورها دارای ۶ فروند موشک کروز از برد ۴۰ تا ۷۵۰ کیلومتر هستند که از طریق یک سامانه کنترل آتش هدایت و کنترل می‌شوند.

۲۱۹۲۱۸

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 64540 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]