دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
56866
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

بایدن آمریکا را به جمهوری موز تبدیل کرده

پس از اینکه دادگاه ترامپ را به پرداخت جریمه ۳۵۵ میلیون دلاری محکوم کرد وی در اظهاراتی به این حکم دادگاه انتقاد کرده و ادعا کرد که حکم سیاسی از و به دستور رئیس جمهوری آمریکا جو بایدن بوده.



ترامپ در این صحبت کوتاه اظهار داشت که امروزه ایالات متحده با رئیس جمهوری ای “خرفت هف هفو” که نمیتواند دو کلمه را پشت سر هم جمع ببندد مواجه است و وی آمریکا را به جمهوری موز تبدیل کرده و کارهایش هایش در حال کشاندن جهان به جنگ جهانی سوم می باشد.
وی شرایط سیاسی داخل آمریکا را به شرایط کشورهای دیکتاتوری که در آن دیکتاتورها به دنبال حذف رقبای سیاسی خود می باشند تشبیه کرد.
البته زمان ترامپ و پس از حمله به کنگره هم برخی ترامپ را متهم کردند که در حال تبدیل کردن آمریکا به جمهوری موز است.
بحث دادگاه و تخلفات ترامپ، که همه می دانند بسیار زیاد است، در حیطه تخصصی این مقاله نیست اما بحث اینکه ایالات متحده به جمهوری موز تبدیل شده شاید بحث صحیحی باشد.

عبارت جمهوری موز را می توانید در اینترنت جستجو کنید تا متوجه شوید منظور از این عبارت سیاسی چیست اما اگر بخواهیم خلاصه کنیم به کشورهایی جمهوری موز می گویند که تحت سلطه کارتل های اقتصادی قرار می گیرند.
حال ممکن است برخی از این کشورها تحت سلطه یک شرکت بزرگ قرار گیرند، مانند برخی کشورهای آمریکای لاتین تولید کننده موز که تحت سلطه شرکت آمریکایی چیکیتا قرار گرفته بودند و این شرکت با احتکار بازار در این کشورها حاکم مطلق این کشورها بود، حاکم تعیین یا عزل می کرد وپارلمان و ارتش و … همه در اختیارش بود، و هست.
امروزه ایالات متحده هم به همین ترتیب شده.
اختیار ایالات متحده دست به اصطلاح ۱% ثروتمند این کشور می باشد و امروزه این کمپانی های تسلیحات و نفتی هستند که در این کشور تصمیم می گیرند چه به چه باشد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2024

ترامپ: بایدن آمریکا را به سوی “حمام خون” هدایت می کند
امروزه همه سیاست هایی که آمریکا از آن طبعیت می کند و یا به اصطلاح از آن به عنوان منافع ملی آمریکا نام می برد همین منافع این کمپانی ها است.
چون این کمپانی ها می خواهند اسلحه بفروشند باید جنگ راه بیافتد تا کشورهای دیگر نیاز به اسلحه داشته باشند و اسلحه بخرند، اما نه هر سلاحی، فقط سلاح آمریکایی.
فراموش نکنید که مثلا ترکیه وقتی خواست از جای دیگر اسلحه بخرد، علیرغم اینکه متحد استراتژیک آمریکا و غرب می باشد اما با تحریم های بسیار شدید مواجه شد که تا به امروز اقتصاد اش را زمین زده و نمی تواند بلند شود.

اصلی ترین دلیل اینکه دولت آمریکا در شرق اروپا جنگ راه انداخت و همه را درگیر این جنگ کرد این بود که سالها است کمپانی های نفتی آمریکا به دنبال صادرات نفت و گاز به اروپا هستند اما با توجه به اینکه قیمت نفت و گاز آمریکایی گران تر از روسی بود کشورهای اروپایی زیر بار نمی رفتند تا نفت و گاز آمریکایی را بخرند.
حالا مجبور شده اند که چند برابر قبل هزینه کنند تا نفت و گاز خود را از آمریکا تامین کنند.
حتی برای محقق شدن این امر آمریکایی ها اقدام به منفجر کردن خط لوله نورث استریم کردند تا دیگر راهی برای تامین انرژی اروپا به جز آمریکا نباشد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2023

ترامپ آمریکا را “جمهوری موز” نامید
حتی ماجرای حمله آمریکا و انگلیس به یمنی ها برای این می باشد که راه دریای سرخ بسته شود و باقیمانده کشورهای اروپایی که در حال خرید انرژی از خاورمیانه بودند هم دیگر منابع دیگری غیر از آمریکا نداشته باشند.

حتی ماجرای حمله ناتو به لیبی و عراق و تصرف مناطق نفت خیز سوریه و… به این دلیلی بود که اینها میخواستند روی منابع نفت و گاز این کشورها چنته بیاندازند و اینها را سرقت کنند.
به این دلیل است که می توان گفت امروزه آمریکا واقعا تبدیل به کشور موز شده، اما از نوعی دیگر، در دیگر کشورها صادر کنندگان موز تصمیم گیر بودند حالا صادرکنندگان اسلحه و نفت و گاز در آمریکا تصمیم گیرنده شده اند.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 56866 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما