چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
54167
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۲۴

بیانیه مشترک رهبران استرالیا، نیوزیلند و کانادا: اسرائیل به رفح حمله نکند، آتش‌بس فوری ضروری است

رهبران سه کشور کانادا، استرالیا و نیوزیلند در بیانیه‌ای مشترک ضمن مخالفت با عملیات نظامی اسرائیل در رفح خواستار برقراری آتش بس فوری بشردوستانه در نوار غزه شدند.



بیانیه مشترک رهبران استرالیا، نیوزیلند و کانادا: اسرائیل به رفح حمله نکند، آتش‌بس فوری ضروری است

آگهی

در بیانیه‌ای که نخست وزیران این سه کشور منتشر کردند آمده است: «ما به شدت نگران نشانه‌هایی هستیم که اسرائیل در حال برنامه ریزی برای حمله زمینی به رفح است. ما قویا معتقدیم که عملیات نظامی در رفح فاجعه بار خواهد بود و برقراری آتش‌بس فوری بشردوستانه امری ضروری است.» 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرده بود که اسرائیل برای نابودی حماس به رفح که آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی در جنوب نوار غزه است حمله خواهد کرد. این در حالی‌است که مخالفت‌های بین‌المللی با این برنامه دولت اسرائیل روز به روز در حال افزایش است. 

از زمان آغاز حمله اسرائیل به نوار غزه، دولت نتانیاهو فلسطینی‌ها را تهدید کرده که به سمت جنوب نوار غزه حرکت کنند و حالا پس از آنکه به کل نوار غزه حمله کرده، به سمت جنوب این باریکه و رفح حرکت کرده است. 

در بیانیه سه کشور همچنین از اسرائیل خواسته شده که این حمله را انجام ندهد با این حال اعلام شده که هرگونه آتش بس نمی تواند «یک طرفه» باشد و حماس باید خلع سلاح شود و در عین حال باید همه گروگان‌های باقی‌مانده را آزاد کند.

سه رهبر کانادا، استرالیا و نیوزیلند در این نامه همچنین به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد پرونده نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه اشاره کردند که این کشور را ملزم به حفاظت از جان غیرنظامیان و ارائه خدمات اولیه و کمک‌های بشردوستانه ضروری کرده است. 

در بخش دیگری از این بیانیه مشترک آمده است: «حدود یک و نیم میلیون نفر فلسطینی از جمله شهروندان ما، به جنوب باریکه غزه پناه برده‌اند. یک عملیات نظامی دیگر اقدامی ویرانگر خواهد بود و ما از دولت اسرائیل می‌خواهیم که این مسیر را طی نکند چرا که غیرنظامیان دیگر هیچ جایی برای پناه گرفتن ندارند.»

با وجود افزایش فشارهای بین‌المللی علیه اسرائیل، مقام‌های این کشور همچنان تاکید دارند که به حمله برنامه‌ریزی شده و گسترده خود در رفح پایبند هستند تا به گفته آنها مسیر برای نابودی گروه حماس فراهم شود.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 54167 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
مشرق 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 51 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 51 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 52 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 5 ماه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 4 ماه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 5 ماه پيش [ 0 بازدید ]
اطلاحات 5 ماه پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما