چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
56618
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۵:۲۱

حوثی های یمن آماده تشدید دوباره تنش در صورت ادامه عملیات اسرائیل هستند

محمد البخیتی، سخنگوی جنبش شیعی انصارالله (حوثی‌ها) که در شمال یمن حکومت می‌کند، اعلام کرد اگر اسرائیل عملیات خود در نوار غزه را متوقف نکند، این جنبش آماده تشدید دوباره تنش خواهد بود .



به گزارش اسپوتنیک، وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی ITV خاطرنشان کرد: اگر تجاوز به نوار غزه متوقف نشود و محاصره برداشته نشود، تنش تشدید خواهد شد که “به وقتش اعلام خواهد شد”.
نماینده حوثی‌ها در عین حال تصریح کرد که این جنبش گزینه‌های زیادی برای تشدید تنش دارد و حمله به سفارت‌خانه‌ها و پایگاه‌های انگلیس و آمریکا را مستثنی نکرد و خاطرنشان نمود که این جنبش تا جایی که امکان داشته باشد به انگلیس و آمریکا حمله خواهد کرد.
البخیتی افزود: اگر موشک‌ها و هواپیماهای جنگی داشتیم که می‌توانستند به آمریکا و انگلیس برسند، اگر آنها به حمله به یمن ادامه می‌دادند بدون تردید حمله می‌کردیم.
دیمیتری پولیانسکی معاون اول سفیر فدراسیون روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2024

نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل: حملات غرب به یمن قوانین بین المللی را نقض می کند
جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، قبلاً در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را از این کشتی ها فراخوانده و به آنها در دریا نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.
حوثی ها قبلا گفته بودند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینیان در نوار غزه است و ادعا کرده اند که مانع آزادی کشتیرانی در منطقه نیستند . کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
آمریکا و انگلیس از اواسط ژانویه حملاتی را علیه اهداف متعلق به حوثی ها انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدات آنها علیه آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای عالی ترین شورای سیاسی انصارالله، این حملات را وحشی گری تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خوانده است.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 56618 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما