چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
57031
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

حمله ارتش اوکراین به شهرهای دونتسک و گورلوفکا با پرتابه های ساخت ناتو

نیروهای مسلح اوکراین دونتسک و گورلوفکا را در عرض سه ساعت گلوله باران کرده و هشت گلوله توپ کالیبر ۱۵۵ میلی متری ناتو را به سمت آنها شلیک نمودند.



به گزارش اسپوتنیک، این خبر دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی مسائل مربوط به جنایات جنگی اوکراین در کانال تلگرامی خود منتشر کرده است
“گلوله باران از گروه های مسلح اوکراینی در مناطق زیر ثبت شد: ۰۹.۱۵ – سه گلوله با کالیبر ۱۵۵ میلی متر به سوی شهرک دزرژینسک – شهر گورلوفکا (منطقه نیکیتوفسکی): شلیک شد؛ ۱۲:۰۰ – سه گلوله با کالیبر ۱۵۵ میلی متر به سوی شهرک کوراخوفکا – شهر دونتسک (منطقه پتروفسکی): شلیک شد؛ ۱۲.۳۵ – روستای ژلانیه دوم – شهر دونتسک (منطقه کیروفسکی): دو گلوله با کالیبر ۱۵۵ در این پیام آمده است.
منطقه کیروفسکی در بخش جنوب غربی دونتسک و محله پتروفسکی – در حومه غربی این شهر واقع شده است. این دورترین نقطه شهر از مرکز است. از سال ۲۰۱۴، زمانی که جمهوری خلق دونتسک پس از کودتا در اوکراین استقلال خود را از کیف اعلام کرد، دو منطقه اخیر مرتباً زیر آتش نیروهای امنیتی اوکراین قرار دارند.
نظامیان اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2024

عملیات ویژه روسیه در اوکراین

ارتش اوکراین برای از دست دادن خط اصلی تدارکات در حومه شهر آودیفکا آماده می شود

شهر گورلوفکا در ۵۰ کیلومتری شمال دونتسک واقع شده است، این شهر محل استقرار شرکت شیمیایی “سیترول” و موسسات استخراج زغال سنگ است. این یکی از بزرگترین مناطق پرجمعیت جمهوری خلق دونتسک است؛ قبل از شروع درگیری در منطقه دونباس، جمعیت گورلوفکا بیش از ۲۵۰ هزار نفر بود.
توپخانه ۱۵۵ میلی متری توسط کشورهای ناتو استفاده می شود. ایالات متحده هویتزرهای دوربرد M777 با کالیبر ۱۵۵ میلی متری را به اوکراین تحویل داده و نیروهای اوکراینی فعالانه از آنها برای گلوله باران شهرهای جمهوری خلق دونتسک و لوگانسک استفاده می کنند. همچنین توپخانه خودکششی PzH 2000 آلمان، اسلحه های خودکششی کراب لهستانی و توپ خودکششی CAESAR فرانسوی با استفاده از گلوله های این کالیبر در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار گرفته است.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 57031 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
عصرایران 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما