دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
47678
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۰۸

واکنش وزارت امور خارجه روسیه به سرقت دارایی های روسیه در غرب

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه: پاسخ به سرقت دارایی های روسیه در غرب سخت خواهد بود.



به گزارش اسپوتنیک،ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که واکنش مسکو به تصاحب دارایی های روسیه سخت خواهد بود و با آغازگران روند سرقت دارایی ها به عنوان دزد با تمام عواقب بعدی رفتار خواهد شد.
پیش از این، شورای اتحادیه اروپا تصمیمی را برای ذخیره سود از دارایی های روسیه برای استفاده بیشتر از آنها در راستای منافع اوکراین تصویب کرد.
زاخارووا تاکید کرد: “پاسخ بسیار سنگین و سخت خواهد بود، بدون هر گونه فرصتی برای انعطاف. پاسخ سختی داده خواهد شد.”
به گفته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، کشورهای غربی با اقدامات خود تلاش می کنند تا هزینه های ادامه وحفظ “درگیری خونین اوکراین و رژیم کی‌یف” را بدین شکل جبران کنند.
وی در ادامه افزود: “با توجه به اینکه کشور ما این را به عنوان دزدی توصیف کرده است، برخورد نیز مانند برخورد به سارقان خواهد بود. نه به عنوان دستکاری های سیاسی، نه به عنوان بازی تکنولوژیست‌ها، بلکه به عنوان دزد. بقول معروف، چگونه باید با دزدها رفتار کرد؟ آنها باید در زندان باشند و پاسخگوی تمام عواقب بعدی دزدی”.
 میدان سرخ مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2024

گزارش و تحلیل

روسیه در جنگ تحریم ها با غرب، پیروز شد

پیشتر، شورای اتحادیه اروپا تصمیم و مقرراتی را تصویب کرد که تعهدات سپرده گذاران مرکزی ذخیره دارایی ها و ذخایر بانک مرکزی روسیه را که در نتیجه اعمال اقدامات محدودکننده منجمد شده بود، ایجاد می کند.”
خاطرنشان می شود که شورا به ویژه تصمیم گرفت که سپرده گذاران مرکزی دارای دارایی های بانک مرکزی روسیه به ارزش بیش از ۱ میلیون یورو باید به طور جداگانه مانده های نقدی اضطراری انباشته شده در نتیجه اقدامات محدودکننده اتحادیه اروپا را در نظر بگیرند و همچنین باید درآمد مربوطه را جداگانه نگه دارند.
پیش از این، کریل لوگوینوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا، در مصاحبه با اسپوتنیک گفته بود که هیچ دلیل قانونی برای انتقال دارایی های روسیه یا درآمد مسدود شده از آنها در غرب به اوکراین و منجمد شدن آنها وجود ندارد. به گفته وی، این موضع روسیه در میان اکثر کشورهای جهان مشترک است.
لوگوینوف افزود که استفاده غیرقانونی از دارایی های روسیه پیامدهای منفی برای اعتبار اتحادیه اروپا در میان سرمایه گذاران خواهد داشت. در ۲۹ ژانویه، نمایندگان دائمی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به طور مقدماتی با پیشنهاد کمیسیون اروپا در مورد استفاده از درآمد حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه در کشورهای اتحادیه اروپا موافقت کردند. همانطور که دیپلمات‌های اروپایی توضیح دادند، اتحادیه اروپا در این مرحله پیشنهاد می‌کند که درآمد دریافتی از دارایی‌های مسدود شده روسیه در حساب‌های ویژه ذخیره شود تا از آنها در آینده برای تامین مالی اوکراین استفاده شود. تاکنون صحبتی در مورد انتقال این بودجه به بودجه اتحادیه اروپا یا مستقیماً به اوکراین وجود ندارد. مکانیسم انتقال وجوه هنوز ایجاد نشده است.
بانک های آمریکا کمک مالی روسیه به برنامه ضدسرطان را مسدود کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2024

واکنش غول های جهان به توقیف دارایی های روسیه در آمریکا چگونه خواهد بود؟
پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تعدادی تحریم های سخت را علیه روسیه وضع کردند، از جمله مسدود کردن تقریباً نیمی از ذخایر ارزی این کشور – حدود ۳۰۰ میلیارد دلار.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه در گفت و گو با اسپوتنیک، درباره احتمال انتقال دارایی های مسدود شده روسیه به کی یف، اظهار داشت: “ایالات متحده آمریکا و اروپا پس از تصاحب چیزی که متعلق به آنها نیست، اعتماد مالکان را از دست خواهند داد.” وی خاطرنشان کرد: “مصادره اموال، توقیف هواپیما، اموال، تحریم ها علیه بازرگانان روسی نشان دهنده فروپاشی حرمت اموال خصوصی در غرب و خطر تجارت در آنجا است.”
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، مسدود کردن دارایی های روسیه در اروپا را سرقت خواند و خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا نه تنها سرمایه های خصوصی، بلکه دارایی های دولتی روسیه را نیز هدف قرار داده است.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 47678 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما