دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
45341
۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

فرمانده نیروی زمینی نیروهای مسلح اوکراین منصوب شد

در ارتش اوکراین تغییراتی در سطح فرماندهان ارتش صورت گرفته است.



به گزارش اسپوتنیک، بر اساس فرمان منتشره در وب سایت ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، فرماندهی نیروی زمینی اوکراین بر عهده الکساندر پاولیوک خواهد بود که پیش از این به عنوان معاون اول وزیر دفاع اوکراین خدمت می کرد.
زلنسکی، با حکم دیگری، سرگئی نایف را از سمت فرماندهی نیروهای مشترک نیروهای مسلح اوکراین برکنار کرد و به جای آن یوری سودول را منصوب کرد. علاوه بر این، ایگور پلاخوتا فرمانده نیروهای دفاعی نیروهای اوکراینی شد.
نیروهای مسلح اوکراین است. او تاکید کرد: “این موضوعی است که به افرادی مربوط می شود که باید اوکراین را رهبری کنند. البته، یک تنظیم مجدد و یک شروع جدید مورد نیاز است.”
در روزهای اخیر شایعات در مورد استعفای احتمالی زالوژنی به طور گسترده در رسانه های اوکراینی و غربی مطرح شده است. به ویژه گفته شد که در جلسه ۲۹ ژانویه، زلنسکی تنها سمت مشاور مقامات را به فرمانده کل قوا پیشنهاد کرد. اگرچه همانطور که مجله اکونومیست نوشت، به زالوژنی پیشنهاد شد که پست وزیر امنیت ملی و شورای دفاع اوکراین را نیز به عهده بگیرد، اما او نپذیرفت.
این رسانه از رئیس اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین، کریل بودانوف، و فرمانده نیروی زمینی، الکساندر سیرسکی، به عنوان جانشینان احتمالی زالوژنی در راس نیروهای مسلح نام برد. هر دو ظاهرا امتناع کردند.
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2024

عملیات ویژه روسیه در اوکراین

وزیر دفاع روسیه: ارتش اوکراین فقط طی ماه ژانویه بیش از ۲۳ هزار نفر از افراد خود را از دست داد

گفتنی است، همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ میلادی اعلام کرد، نیروهای اوکراینی هیچگونه موفقیتی به دست نیاوردند و متصدیان غربی به وضوح از روند این عملیات ناامید شده اند. به گفته وی، “نه منابع عظیم پمپاژ شده، نه تأمین سلاح، تانک، توپخانه، خودروهای زرهی، موشک، و نه اعزام هزاران مزدور و مستشار به کی یف کمکی نکرده و نمی‌کند.
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین “با آتش بازی می کنند”. دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد ضدحمله آتی را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد، وزارت امور خارجه آمریکا باید به این نکته توجه کند که سلاح های عرضه شده به اوکراین، سر از بازار سیاه و نه تنها در اروپا، بلکه در سایر قاره ها درآورده است.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 45341 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما