چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
45375
۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۴۶

ترامپ، کاخ سفید را شوکه کرد

رئیس جمهور سابق ایالات متحده: روسیه را تشویق خواهم کرد تا به کشورهای ناتو حمله کند.



به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت که در صورت امتناع کشورها از اجرای تعهدات مالی خود در قبال ناتو، روسیه را تشویق خواهد کرد تا به کشورهای ناتو حمله کند. این موضوع خشم کاخ سفید را برانگیخت.
ترامپ در جریان یک گردهمایی تبلیغاتی در کارولینای جنوبی موضوعی را به یاد آورد و گفت: “یکی از رؤسای جمهور یک کشور بزرگ بلند شد و گفت: خوب آقا، اگر پول ندهیم و روسیه به ما حمله کند، از ما محافظت می کنید؟، “من گفتم شما پول ندادید، دیر کردید”.
رئیس جمهور سابق در پایان گفت: “نه، من از شما محافظت نمی کنم. علاوه بر این، من آنها را تشویق می کنم هر کاری که می خواهند انجام دهند. باید هزینه ها را بپردازید. شما باید حساب های خود را بپردازید”.
آغاز رزمایش با شرکت  18 کشور عضو ناتو در حومه شهر لووف اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2023

بیانیه تکان دهنده آمریکا در مورد عملیات ناتو در اوکراین
اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید، این اظهارات را محکوم کرد و “تهاجمات تشویقی” را وحشتناک و ناعاقلانه و ابلهانه خواند.
وی با تاکید بر اینکه به لطف اقدامات رئیس جمهور جو بایدن، ائتلاف بیش از هر زمان دیگری مهم است، گفت: ” این امر امنیت ملی آمریکا، ثبات جهانی و اقتصاد داخلی ما را به خطر می اندازد”.
ترامپ بارها گفته است که به تمایل ناتو برای دفاع از آمریکا اعتقادی ندارد. وی به عنوان رئیس جمهور از عملکرد این ائتلاف ابراز نارضایتی کرد و تهدید کرد که اگر شرکای اروپایی مسئولیت مالی بیشتری را برای امنیت خود نپذیرند، ایالات متحده از آن خارج خواهد شد.
همزمان، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ابراز عقیده کرد که ایالات متحده بدون توجه به نتایج انتخابات آمریکا که برای نوامبر برنامه ریزی شده است، از بلوک نظامی خارج نخواهد شد.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 45375 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما