چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
44153
۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

انتخابات پاکستان؛ نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان بیشترین تعداد کرسی‌ها را کسب کردند

اسلام‌آباد/ خبرگزاری آنادولو نامزدهای مستقل تحت حمایت حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) به‌رهبری عمران خان، نخست‌وزیر سابق این کشور که در زندان است، در انتخابات پارلمانی و ایالتی بیشترین تعداد کرسی‌ها را به خود اختصاص دادند. حزب مسلم لیگ پاکستان به‌رهبری نواز شریف نیز در جایگاه دوم قرار گرفت. طبق داده‌های کمیسیون انتخابات، نامزدهای مستقل […]



اسلام‌آباد/ خبرگزاری آنادولو

نامزدهای مستقل تحت حمایت حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) به‌رهبری عمران خان، نخست‌وزیر سابق این کشور که در زندان است، در انتخابات پارلمانی و ایالتی بیشترین تعداد کرسی‌ها را به خود اختصاص دادند. حزب مسلم لیگ پاکستان به‌رهبری نواز شریف نیز در جایگاه دوم قرار گرفت.

طبق داده‌های کمیسیون انتخابات، نامزدهای مستقل ۱۰۱ کرسی، حزب مسلم لیگ پاکستان (ن) ۷۵ کرسی و حزب مردم پاکستان (PPP) به‌رهبری بلاور بوتو زرداری نیز ۵۵ کرسی کسب کردند.

در انتخابات ایالتی در پنجاب نیز حزب تحریک انصاف پاکستان ۱۳۸ صندلی، حزب مسلم لیگ پاکستان ۱۳۷ صندلی و حزب مردم پاکستان ۱۰ صندلی به دست آوردند.

براساس نتایج اعلام شده برای مجلس ایالتی در خیبر پختونخوا نیز حزب تحریک انصاف پاکستان ۹۰ صندلی، حزب مسلم لیگ پاکستان ۵ صندلی و حزب مردم پاکستان ۴ صندلی به دست آوردند. حزب تحریک انصاف پاکستان در انتخابات ایالتی در خیبر پختونخوا پیشتاز بود.

در مجلس ایالتی بلوچستان نیز حزب تحریک انصاف پاکستان ۶ کرسی، حزب مسلم لیگ پاکستان ۱۰ کرسی و حزب مردم پاکستان ۱۱ کرسی کسب کردند.

حزب مردم پاکستان نیز با کسب ۸۴ صندلی در انتخابات ایالتی سند پیشتاز است. در این انتخابات حزب تحریک انصاف پاکستان ۱۳ صندلی و جنبش متحد قومی (MQM-P) نیز ۲۸ صندلی کسب کردند.

داده‌های مربوط به میزان مشارکت مردم در انتخابات پارلمانی و ایالتی پاکستان هنوز اعلام نشده است.



خبرگزاری آناتولی اخبار خود از طریق سامانه مدیریت خبر (HAS) برای مشترکین رسانه‌ای ارسال و فقط بخشی از آنها را خلاصه و در وبسایت خود منتشر میکند. بنابراین برای دریافت اخبار کامل ما، لطفا تماس گرفته و مشترک شوید!

منبع : www.aa.com.tr
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 44153 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
دولت بهار 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما