شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ /
43351
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۴۸

مسکو قصد اتحادیه اروپا برای مسدود کردن دارایی‌های روسیه را راهزنی اقتصادی خواند

روسیه قصد اتحادیه اروپا برای مسدود کردن دارایی های خود برای کمک به کی یف را راهزنی اقتصادی از سوی غرب ارزیابی می کند.



به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در تفسیر وزارت امور خارجه روسیه اعلام شده است.
در اوایل فوریه، بیانیه نهایی نشست سران اتحادیه اروپا به تصویب رسید که در آن پیشنهاد کمیسیون اروپا برای استفاده از درآمدهای حاصل از دارایی های مسدود شده برای کمک مالی به اوکراین تایید شده است.
وزارت امور خارجه روسیه در توضیح این بیانیه خاطرنشان کرد که “موضع روسیه در مورد توقیف احتمالی دارایی‌های ما که به طور غیرقانونی در تعدادی از حوزه‌های قضایی غربی مسدود شده است یا سایر اقدامات غیرقانونی که ما را از سودمان محروم می‌کند، بدون تغییر باقی می‌ماند”. این وزارتخانه گفت: “ما هر گونه اقدامات از جمله مسدود کردن دارایی‌های روسیه، شهروندان و شرکت‌های ما را راهزنی اقتصادی از سوی “غرب جمعی” می‌دانیم.
بانک های آمریکا کمک مالی روسیه به برنامه ضدسرطان را مسدود کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2024

واکنش غول های جهان به توقیف دارایی های روسیه در آمریکا چگونه خواهد بود؟
وزارت خارجه روسیه افزود: “تلاش غربی‌ها برای مصادره ذخایر حاکمیتی ما که قانونی بودن آن را کسی نمی‌تواند زیر سؤال ببرد، نقض فاحش حقوق بین‌الملل خواهد بود”.
وزارت امور خارجه یادآور شد: قابل توجه است که خود اتحادیه اروپا قبلاً چنین موضعی را اعلام کرده بود.
وزارت روسیه خاطرنشان کرد که “اختراع… (طرح‌های تقلب آمیز آشکار برای توقیف درآمد دارایی‌های روسیه (توسط اتحادیه اروپا) از نیاز به ایجاد توهم مشروعیت سوء قصد ها به اموال ما و به این ترتیب استتار کردن سرقت و دزدی آشکار ناشی شده است”.
وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: “این اصل موضوع را تغییر نمی‌دهد. اتحادیه اروپا دیگر آنچه را که حقاً متعلق به کشور ما است و باید پس می داد، به روسیه برنگردانده و این همیشه نکول یا ورشکستگی نامیده می‌شود”.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 43351 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما