پنجشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ /
40955
۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

شورای امنیت روسیه، سوئد را متهم کرد که هویت آمران انفجار نورد استریم را پنهان کرده

خاتمه تحقیقات اولیه توسط دادستانی سوئد در مورد انفجار در خطوط لوله گاز نورد استریم کاملاً قابل انتظار بود زیرا در همان ابتدا هدف آن مخفی کردن جزئیات واقعی و طراحان واقعی این حمله تروریستی بی سابقه بود.



به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را یوری کوکوف معاون دبیر شورای امنیت روسیه به خبرنگاران اعلام کرد
وی گفت: “خروج سوئد از تحقیقات در مورد انفجار در خطوط لوله گاز نورد استریم ۱ و نورد استریم ۲ کاملاً قابل انتظار بوده است. به هر حال، هدف اصلی آنها از همان آغاز به اصطلاح تحقیقات، پنهان کردن شرایط واقعی ، جزئیات و فاکت های این حادثه بوده و هست تا هیچکدام از آمران و مجریان حقیقی این اقدام تروریستی بی‌سابقه شناسایی نشوند”.
معاون دبیر شورای امنیت روسیه تاکید کرد:” در واقع آنها به خوبی می‌دانند که رهبر این ارکستر کیست و با روش‌های ناشیانه خود سعی می‌کنند مقصر واقعی را پنهان کنند. در چنین شرایطی نیازی به صحبت از عینیت و بی‌طرفی نیست. آنها با تمام توان تلاش می کنند تا زمان را متوقف کنند و توجه مجامع بین المللی را منحرف کنند و خارق العاده ترین و خیالی ترین روایت ها را اختراع کنند”.
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2024

سوئد تحقیقات در مورد انفجارهای نورد استریم را متوقف می کند
متس لیونگکویست، دادستان سوئد روز چهارشنبه از پایان تحقیقات در مورد انفجار در خطوط لوله نورد استریم و نورد استریم ۲ خبر داد، زیرا گویا این تحت صلاحیت این کشور نیست. وی گفت که آلمان به تحقیقات ادامه خواهد داد.
انفجار در دو خط لوله صادرات گاز روسیه به اروپا – نورد استریم و نورد استریم ۲ – در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد احتمال خرابکاری هدفمند را رد نکرده اند. اپراتور Nord Stream AG گزارش داده بود که خسارت وارده به خطوط لوله گاز بی سابقه بوده و تخمین مدت لازم برای تعمیرات غیرممکن است. دادستانی کل روسیه پرونده ای را در رابطه با این اقدام تروریستی بین المللی تشکیل داده است.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 40955 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
دولت بهار 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 51 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 51 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 52 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 57 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما