شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ /
41210
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷

شمار کشته شدگان حملات اسرائیل به غزه به ۷۰۸ ۲۷ نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار کشته شدگان حملات اسرائیل به نوار غزه به ۲۷۷۰۸ نفر افزایش یافت.



به گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت فلسطین در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که شمار کشته شدگان تجاوزات اسرائیل از ۷ اکتبر به ۷۰۸ ۲۷ نفر افزایش یافته و ۶۷۱۴۷ نفر مجروح شده اند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل با منافع ارضی طرفین مرتبط است و برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه باقی مانده است.
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
قصف إسرائیلی على مشارف قریه کفر شوبا اللبنانیه، أثناء تبادل إطلاق النار على طول الحدود اللبنانیه مع مرتفعات الجولان السوریه التی تحتلها إسرائیل بین مقاتلی حزب الله والقوات الإسرائیلیه، 14 أکتوبر/ تشرین الأول 2023 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2024

رسانه: اسرائیل و حزب الله برای کاهش تنش توافقنامه ای امضا می کنند
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. بر اساس موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه منحصراً بر اساس فرمول “دو دولت” مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل که به منافع ارضی طرفین مربوط می شود، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۴۷، ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط کشور اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 41210 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 35 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 45 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما