چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
38078
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

چهارده فلسطینی در حمله اسرائیل به مدرسه ای در خان یونس کشته شدند

شبکه تلویزیونی الاقصی گزارش داد در نتیجه حمله اسرائیل به مدرسه ای در شهر خان یونس، ۱۴ فلسطینی کشته و تعدادی زخمی شدند.



به گزارش اسپوتنیک، این کانال تلویزیونی اعلام کرد: “در حمله اسرائیل به مدرسه الحناوی در منطقه العمل در غرب خان یونس، ۱۴ فلسطینی کشته و تعدادی زخمی شدند. یک فلسطینی دیگر در حمله اسرائیل به مدرسه حیات در خان یونس کشته و پنج فلسطینی زخمی شدند.”
پیش از این گزارش شده بود که نیروهای اسرائیلی محاصره ای محکم در اطراف مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس ایجاد کرده و به روی افرادی که در اطراف آن حرکت می کردند آتش گشودند.
اسرائیل در ۷ اکتبر مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از سوی نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از این، نیروهای این سازمان وارد مناطق مرزی در جنوب اسرائیل شدند و به سمت نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از ۲۰۰ نفر را به گروگان گرفتند. در اسرائیل بر اساس آخرین اطلاعات مقامات، حدود ۱.۲ هزار نفر کشته شدند که این تعداد شامل غیرنظامیان، سربازان، شهروندان خارجی و کارگران است و همچنین گزارش شده است که بیش از ۵ هزار نفر زخمی شده اند.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیر آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. در عرض چند روز، ارتش اسرائیل کنترل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد. در پایان ماه اکتبر، مرحله زمینی عملیات اسرائیل در محاصره آغاز شد. شهر غزه توسط نیروهای زمینی اسرائیل محاصره شد و منطقه محاصره عملاً به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شد.
تعداد قربانیان گلوله باران نوار غزه توسط اسرائیل از ۷ اکتبر تاکنون از مرز ۲۷ هزار نفر گذشت و بیش از ۶۶ هزار نفر زخمی شدند.
حماس مدعی شد که حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ گروگان در نوار غزه وجود دارد. پس از پایان آتش بس، مقامات اسرائیلی اعلام کردند که ۱۲۶ اسرائیلی و ۱۱ خارجی در گروگان حماس باقی مانده اند و ۱۱۰ ربوده شده آزاد شدند.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. با توجه به موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها بر اساس فرمول “دو دولت” مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب آن را فراهم می کند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۴۷، ایجاد دو کشور – اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 38078 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
دولت بهار 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما