دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
38154
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۵۷

آمریکا، قصد حمله مستقیم به ایران را ندارد

دولت آمریکا از صحبت در مورد عملیات احتمالی آینده دوری می کند.



به گزارش اسپوتنیک با استناد به منابع آمریکایی، حمله مستقیم به ایران بخشی از هیچگونه پاسخ برنامه ریزی شده واشنگتن نیست.
در واقع مشخص نشده است که آیا دستیاران جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گزینه هایی برای حمله به ایران ارائه کرده اند یا خیر. نمایندگان دولت آمریکا همچنین سخنان جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن را مورد تفسیر قرار دادند که در ۴ فوریه در مصاحبه با «سی ان ان» در پاسخ به سوالی درباره حمله احتمالی به ایران در پاسخ به حمله به نیروهای آمریکایی در اردن، گفته بود که قصد تایید یا رد هرگونه اقدام آمریکا در این خصوص را ندارد.
به نظر آنها، سالیوان در تلاش نبود تا به احتمال واقعی حمله مستقیم به ایران اشاره کند. یکی از مقامات توضیح داد: “ما نمی خواهیم در مورد عملیات احتمالی آینده صحبت کنیم.”
 رسانه: رهبر ایران دستور داده از درگیری مستقیم با آمریکا اجتناب شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2024

رسانه: رهبر ایران دستور داده از درگیری مستقیم با آمریکا اجتناب شود
گفتنی است، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا گفت: “جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در مورد حملات احتمالی به ایران در پاسخ به حمله به پایگاه آمریکایی در اردن، “آنچه را که صلاح می‌داند” انجام خواهد داد، اما ایالات متحده قرار نیست وارد جنگ شود.”
کاخ سفید پیش از این بارها اعلام کرده بود که به دنبال جنگ با ایران یا هر درگیری مسلحانه دیگری در منطقه خاورمیانه نیست. بایدن همچنین اطمینان داد: “ایالات متحده خواهان یک “جنگ در مقیاس بزرگ” نیست.”
سالیوان در سی ان ان در پاسخ به سوالی درباره حملات به ایران گفت: “رئیس جمهور آنچه را که فکر می کند بهترین است انجام خواهد داد.”
وی در عین حال خاطرنشان کرد که رئیس جمهور آمریکا به دنبال “درگیر شدن در جنگ” نیست.
ناصر کنعانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2024

سخنگوی وزارت خارجه ایران: تداوم ماجراجویی‌های آمریکا تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه‌ است
ایالات متحده پیشتر روز جمعه اعلام کرد، به عنوان بخشی از حملات تلافی جویانه حمله به پایگاه نظامی خود در اردن، پیش از این بیش از ۸۵ هدف متعلق به نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای وابسته در عراق و سوریه را هدف قرار داده است. فرماندهی مرکزی پنتاگون گزارش داد که حملات حدود ساعت ۱۶:۰۰ جمعه به وقت ساحل شرقی ایالات متحده انجام شد. به گفته ارتش آمریکا، از جمله اهداف مورد اصابت هواپیماهای آمریکایی، پست‌های فرماندهی، مراکز اطلاعاتی، تأسیسات ذخیره موشک و پهپاد و همچنین سایر تأسیسات مرتبط با تضمین عملیات زنجیره تأمین مهمات برای سپاه و نیروهای متحد در عراق و سوریه است.
در آخر هفته، نیروهای آمریکایی در پایگاهی در اردن مورد حمله یک پهپاد قرار گرفتند. به گفته پنتاگون، در نتیجه این حمله سه سرباز کشته و بیش از ۴۰ نفر زخمی شدند. واشنگتن، در میان دیگران، ایران را به خاطر این اتفاق مقصر دانست.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 38154 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ماه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 3 ماه پيش [ 0 بازدید ]
دولت بهار 5 ماه پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 5 ماه پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما