چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
37635
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

واکنش غول های جهان به توقیف دارایی های روسیه در آمریکا چگونه خواهد بود؟

مشاور سابق رئیس پنتاگون معتقد است، اگر غرب دارایی های روسیه را تصرف کند، بسیاری از کشورها ذخیره سازی ذخایر خود را در ایالات متحده متوقف خواهند کرد.



به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ داگلاس مک گرگور در مصاحبه ای با روزنامه نگار استفان گاردنر گفت: “گوش کنید، ما قصد داریم ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی متعلق به روسیه را مصادره کنیم و سپس به طور غیرقانونی آنها را به اوکراین، رژیم جنایتکار زلنسکی منتقل کنیم. فقط خود را به جای هند، چین، برزیل، عربستان سعودی تصور کنید، می بینید که چه اتفاقی می افتد. چرا باید وجوه خود را در خزانه داری ایالات متحده نگه دارند؟”
به نظر او، واشنگتن با اقداماتش خود را به دام بزرگی می اندازد. مک گرگور معتقد است آن کشورهایی که در اوراق قرضه دولتی آمریکا سهم داشتند به زودی به طور انبوه از شر آن خلاص خواهند شد.
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، اتحادیه اروپا و کشورهای G7 تقریبا نیمی از ذخایر ارزی روسیه را به میزان حدود ۳۰۰ میلیارد یورو مسدود کردند. تقریباً ۲۰۰ میلیارد در اتحادیه اروپا است که عمدتاً در حساب های Euroclear بلژیکی، یکی از بزرگترین سیستم های تسویه حساب در جهان است. در پایان ماه اکتبر، سپرده بین المللی Euroclear گزارش داد که در ۹ ماه سال ۲۰۲۳ حدود ۳ میلیارد یورو سود بابت سرمایه گذاری در دارایی های تحریم شده روسیه به دست آورده است.
کرملین اعلام کرد که اتخاذ چنین تصمیماتی “گام دیگری در نقض تمامی قواعد و هنجارهای حقوق بین الملل خواهد بود.” وزارت امور خارجه روسیه مسدود کردن دارایی های این کشور در اروپا را سرقت خواند و خاطرنشان کرد که بروکسل نه تنها دارایی های افراد حقیقی، بلکه دارایی های دولتی روسیه را نیز هدف قرار داده است.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 37635 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 52 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 52 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما