دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
37351
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶

نتانیاهو: توافق با حماس “با هر قیمتی” در دستور کار ما نیست

نخست وزیر اسرائیل گفت، این کشور با هیچ معامله ای برای آزادی گروگان ها “به هر قیمتی” موافقت نخواهد کرد و امکان آزادی فلسطینی ها از زندان در ازای گروگان ها را رد کرد.



به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه در جلسه کابینه وزیران گفت: “تلاش برای آزادی ربوده شدگان ما به طور مداوم ادامه دارد. همانطور که به کابینه وزیران تاکید کردم، با هر قیمتی با هیچ معامله ای موافقت نخواهیم کرد. رسانه ها در مورد چیزهای زیادی می نویسند که ما ظاهراً با آنها موافقت کرده ایم، مثلاً چه چیزی با آزادی تروریست ها مرتبط است. ما به سادگی با آنها موافقت نخواهیم کرد.”
در روز حمله به اسرائیل، ۷ اکتبر، نیروهای حماس ۱.۲ هزار اسرائیلی را در شهرک های جنوبی این کشور کشتند و بیش از ۲۴۰ نفر را ربودند. تلاش های بشردوستانه موفق شد ۱۱۰ گروگان را آزاد کند. به گفته مقامات اسرائیلی، ۱۳۶ اسرائیلی ربوده شده همچنان در این منطقه نگهداری می شوند. تظاهرات گسترده ای در اسرائیل به طور منظم در حمایت از خانواده های گروگان ها برگزار می شود که در آن از دولت خواسته می شود به هر قیمتی کسانی را که هنوز در نوار غزه نگهداری می شوند آزاد کند.
در پایان ژانویه، نمایندگان اسرائیل، ایالات متحده، مصر و قطر در پاریس بر اساس یک قرارداد جدید برای آزادی تدریجی گروگان‌ها در نوار غزه به توافق رسیدند. حماس گفت که پیشنهادی برای آتش بس در غزه دریافت کرده، در حال بررسی آن است و پاسخ خواهد داد.
پیشتر مجید الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر گزارش داده بود که اسرائیل با پیشنهاد میانجی‌گران برای آتش‌بس در نوار غزه موافقت کرده و واکنش مثبت اولیه حماس نیز دریافت کرده است. شبکه ۱۲ اسرائیل همچنین گزارش داد که رئیس سرویس اطلاعاتی اسرائیل، موساد، طرحی را برای توافق با حماس ارائه کرد که اولین مرحله آن شامل آزادی ۳۵ گروگان در ازای ۳۵ روز آتش بس در غزه است.
این در حالی است که تعداد قربانیان گلوله باران نوار غزه توسط اسرائیل از ۷ اکتبر تاکنون از مرز ۲۷ هزار نفر گذشت و بیش از ۶۶ هزار نفر مجروح شدند.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 37351 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما