چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
36641
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

انتقاد وزیر امنیت ملی اسرائیل از سیاست دولت بایدن

قدس/ خبرگزاری آنادولو ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی راست افراطی اسرائیل در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال از سیاست دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد و گفت که اقدام این دولت به تلاش‌های جنگی اسرائیل آسیب وارد کرده است. وی استدلال کرد که اگر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا […]



قدس/ خبرگزاری آنادولو

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی راست افراطی اسرائیل در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال از سیاست دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد و گفت که اقدام این دولت به تلاش‌های جنگی اسرائیل آسیب وارد کرده است.

وی استدلال کرد که اگر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود، به اسرائیل آزادی بیشتری برای نابودی حماس خواهد داد.

بن گویر با بیان اینکه دولت بایدن به تلاش‌های جنگی اسرائیل آسیب می‌زند، گفت: «بایدن به جای حمایت کامل از اسرائیل، مشغول ارسال سوخت و کمک‌های بشردوستانه به غزه است که توسط حماس تصرف شده است. اگر ترامپ در قدرت بود، نگرش ایالات متحده کاملا متفاوت بود».

وی در خصوص مهاجرت دسته جمعی فلسطینیان از نوار غزه گفت: ما ساکنان غزه را تشویق می‌کنیم که داوطلبانه با انگیزه‌های مالی به نقاط مختلف جهان مهاجرت کنند، این یک راه حل واقعی انسان دوستانه است».

از سوی دیگر، محافل سیاسی اسرائیل به اظهارات بن گویر در انتقاد از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل آسیب رساندن به روابط خارجی اسرائیل، واکنش نشان دادند.

بنی گانتز، عضو کابینه جنگ اسرائیل طی بیانیه‌ای در این باره گفت: «ممکن است حتی با بزرگترین و مهم‌ترین متحدمان نیز اختلافاتی وجود داشته باشد، اما اینها باید در تریبون‌های مربوطه حل شود، نه از طریق اظهارات غیرمسئولانه در رسانه‌ها».

گانتز با بیان اینکه اظهارات بن گویر در شرایط کنونی به روابط راهبردی، امنیت دولتی و تلاش‌های جنگی اسرائیل آسیب می‌رساند گفت: «بن گویر به جای پرداختن به مسائل امنیتی داخلی، آسیب زیادی به روابط خارجی اسرائیل وارد کرده است».

یائیر لاپید، رهبر اصلی اپوزیسیون اسرائیل نیز در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که این مصاحبه بن گویر به طور مستقیم به موقعیت بین‌المللی، تلاش‌های جنگی و امنیت اسرائیل لطمه زد و بن گویر چیزی از روابط سیاسی خارجی نمی‌فهمد.



خبرگزاری آناتولی اخبار خود از طریق سامانه مدیریت خبر (HAS) برای مشترکین رسانه‌ای ارسال و فقط بخشی از آنها را خلاصه و در وبسایت خود منتشر میکند. بنابراین برای دریافت اخبار کامل ما، لطفا تماس گرفته و مشترک شوید!

منبع : www.aa.com.tr
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 36641 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
مشرق 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 60 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما