دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
34022
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱

اردوغان: طی دو ماه ۷۵ هزار خانه به زلزله‌زدگان تحویل می‌دهیم

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: «در نظر داریم ظرف دو ماه ۷۵ هزار خانه را به آسیب‌دیدگان زلزله ۶ فوریه ۲۰۲۳ در جنوب این کشور تحویل دهیم.»

به گزارش دولت بهار به نقل از خبرگزاری آناتولی، اردوغان این سخنان را طی مراسمی که امروز برای قرعه‌کشی و تحویل خانه‌ها به شهروندان در استان هاتای در جنوب ترکیه که یکی از ۱۱ استان آسیب‌دیده از فاجعه زلزله اخیر است، ایراد کرد.

در ۶ فوریه ۲۰۲۳ میلادی زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۷ ریشتر جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند و ساعاتی بعد زمین لرزه دیگری به بزرگی ۷.۶ ریشتر و صدها پس لرزه شدید رخ داد.

این فاجعه ده‌ها هزار قربانی و مجروح برجای گذاشت، علاوه بر آن خسارت‌ها و تخریب‌های گسترده‌ای به ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها وارد کرد.

اردوغان تایید کرد که مطالعات انجام شده توسط دولت نشان می‌دهد که تعداد افراد مستحق مسکن در منطقه زلزله ۳۹۰ هزار نفر است.

رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: مراسم امروز شامل تحویل ۷۲۷۵ خانه به شهروندان است.

وی گفت: ما به تدریج ۴۰ هزار خانه در حال ساخت در این منطقه را هر زمان که کار ساخت و ساز تکمیل شود، به شهروندان تحویل خواهیم داد.

منبع : dolatebahar.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 34022 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 41 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 43 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما