چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
29125
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

غزه زیر تیغ گرسنگی؛ حیوانات همدیگر را می‌خورند

غزه زیر تیغ گرسنگی؛ حیوانات همدیگر را می‌خورند غزه/حسن ندیم، محمود گیلدی/ خبرگزاری آنادولو در شمال نوار غزه، جایی که ارتش اسرائیل از حدود چهار ماه پیش کمک‌های بشردوستانه را مسدود کرده است، حیوانات به دلیل گرسنگی به تغذیه از مردگان متوسل می‌شوند. اسرائیل به مدت ۱۱۸ روز به طور مداوم به نوار غزه که […]

غزه زیر تیغ گرسنگی؛ حیوانات همدیگر را می‌خورند

غزه/حسن ندیم، محمود گیلدی/ خبرگزاری آنادولو

در شمال نوار غزه، جایی که ارتش اسرائیل از حدود چهار ماه پیش کمک‌های بشردوستانه را مسدود کرده است، حیوانات به دلیل گرسنگی به تغذیه از مردگان متوسل می‌شوند.

اسرائیل به مدت ۱۱۸ روز به طور مداوم به نوار غزه که محل سکونت ۲.۳ میلیون فلسطینی است، حمله کرده و از ارسال کمک‌های بشردوستانه از جمله مواد غذایی و پزشکی به این منطقه محاصره شده جلوگیری کرده است.

شهروندان فلسطینی ساکن شهر غزه و کمپ آوارگان جبالیا در شمال این نوار که به شدت تحت تاثیر حملات اسرائیل قرار گرفته، شاهد گربه‌ها و سگ‌های گرسنه هستند که به دلیل ناتوانی در یافتن غذا، از همنوعان خود و سایر حیوانات تغذیه می‌کنند.

سمیح زین الدین فلسطینی، ساکن کمپ آوارگان جبالیا، به آنادولو گفت که سیاست قحطی اجباری اسرائیل بر حیوانات نیز تأثیر قابل توجهی گذاشته و لاشه‌های حیوانات در نزدیکی مناطق جمع‌آوری زباله جمع شده‌اند و برخی در حال پوسیدن هستند.

-“مردم با گرسنگی روبرو می شوند”

اسما یکی دیگر از ساکنان شهر غزه به آنادولو گفت که گربه ای در اطراف ظرف زباله در مجاورت پرسه می زند و اظهار داشت که حیوان گرسنه به دلیل ناتوانی در یافتن غذا، سعی می کند گرسنگی خود را با خوردن لاشه همنوع خود برطرف کند.

وی از گرسنگی گسترده هم در بین مردم و هم در حیوانات ابراز نگرانی کرد و گفت: “مردم در آستانه مرگ از گرسنگی هستند، حالا به فکر حیوانات باشید.”

ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی همچنین گربه‌ها و سگ‌های گرسنه را نشان می‌دهد که از اجساد فلسطینی‌ها در خان یونس تغذیه می‌کنند، جایی که ارتش اسرائیل پس از کشتار آنها مانع دسترسی آمبولانس‌ها شد.

-اسرائیل از گرسنگی به عنوان ابزاری برای مجبور کردن ساکنان غزه به آواره استفاده می کند

رامی عبده، رئیس سازمان حقوق بشر اروپایی مدیترانه ای، در مصاحبه اخیر با آنادولو اظهار داشت: «اسرائیل از گرسنگی به عنوان سلاحی برای وادار کردن مردم غزه به آوارگی استفاده می کند».

عبده بر مبارزه برای یافتن اقلام غذایی اساسی در غزه تاکید کرد و به کاهش تعداد کامیون های کمک از ۵۰۰ به ۱۰۰ اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۰۰ هزار فلسطینی در غزه با گرسنگی روبرو هستند و کل جمعیت در برابر موج سرمای یخبندان مقاومت می کنند.

وی تاکید کرد: سربازان اسرائیلی به سمت فلسطینی ‌هایی که از جنوب به شمال غزه به خودروهای کمک رسانی محدود نزدیک می شدند تیراندازی کردند که منجر به کشته شدن ده ها نفر شد.

اسرائیل بیش از ۲۷ هزار نفر را در نوار غزه در پاسخ به حمله ۷ اکتبر حماس کشته است. یورش نظامی باعث آوارگی و ویرانی گسترده و ایجاد شرایط برای قحطی شده است.

آتش بس موقت در نوامبر منجر به توقف هفت روزه درگیری ها در ازای آزادی بیش از ۱۰۰ گروگان توسط حماس و حدود ۲۴۰ اسیر و زندانی فلسطینی در اسارت اسرائیل شد.

گفتنی است سازمان دیده‌ بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ارتش اسرائیل عمدا از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی علیه غیرنظامیان در نوار غزه استفاده کرده و این کار را با ممانعت از رسیدن کمک‌ها به این مناطق و همچنین کشتار مردمی که منتظر کمک هستند، انجام داده است. کمک‌های ارسالی به منطقه بسیار محدود است. این اقدامات بخشی از نسل‌کشی مداوم اسرائیل علیه مردم نوار غزه است.



خبرگزاری آناتولی اخبار خود از طریق سامانه مدیریت خبر (HAS) برای مشترکین رسانه‌ای ارسال و فقط بخشی از آنها را خلاصه و در وبسایت خود منتشر میکند. بنابراین برای دریافت اخبار کامل ما، لطفا تماس گرفته و مشترک شوید!

منبع : www.aa.com.tr
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 29125 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
اسپوتنیک 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 51 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 51 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما