چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
25686
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

کدام کشورها سامانه های پاتریوت را به اوکراین ارسال کردند؟

کدام کشورها سامانه های پاتریوت را به اوکراین ارسال کردند؟ به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده آمریکا در اکتبر ۲۰۲۲ موافقت کرد که سامانه‌های پاتریوت را که می‌توانند هواپیماها، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد را نابود کنند، برای “تقویت قابلیت‌های دفاع هوایی” به اوکراین ارسال کند. در مارس ۲۰۲۳، رسانه‌های غربی گزارش دادند که اوکراین […]



کدام کشورها سامانه های پاتریوت را به اوکراین ارسال کردند؟

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده آمریکا در اکتبر ۲۰۲۲ موافقت کرد که سامانه‌های پاتریوت را که می‌توانند هواپیماها، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد را نابود کنند، برای “تقویت قابلیت‌های دفاع هوایی” به اوکراین ارسال کند.
در مارس ۲۰۲۳، رسانه‌های غربی گزارش دادند که اوکراین اولین نمونه از پاتریوت‌های وعده داده شده را از ایالات متحده دریافت کرده است، اما این سامانه در آن زمان هنوز راه‌اندازی نشده بود.
در آوریل ۲۰۲۳، آلمان رسماً اعلام کرد که اولین سامانه پدافند هوایی قبلاً به رژیم کی یف ارسال شده است.
در ماه مه، پنتاگون تأیید کرد که سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت ایالات متحده و سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین که در فورت سیل، اوکلاهاما آموزش دیده‌اند، وارد اوکراین شده‌اند.
در ماه مه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که موشک‌های کینژال روسیه مجتمع پاتریوت مستقر در کی یف را منهدم کردند.
در ماه ژوئن، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که نیروهای روسیه پنج سامانه پدافند هوایی پاتریوت آمریکا را در نزدیکی کی یف منهدم کرده‌اند.
نیروهای اوکراینی در خط مقدم زاپاروزیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2023

عملیات ویژه روسیه در اوکراین

بی اثر بودن سامانه پاتریوت در برابر سلاح ویرانگر روسی

در ماه اوت، آلمان برای اولین بار به اوکراین موشک های پاتریوت داد. با این حال، بوندستاگ تعداد دقیق موشک هایی را که اوکراین برای مجتمع پاتریوت دریافت کرده است، مشخص نکرد. پیشتر، پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفته بود که برلین مجموعه ای از ۶۴ موشک از این قبیل را به کی یف ارسال خواهد کرد.
در ماه اکتبر، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان قول داد که سامانه پاتریوت دیگری را “برای ماه‌های زمستانی آینده” به اوکراین منتقل کند. ارسال هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.
در ماه دسامبر، موشک های مافوق صوت روسی کینژال بار دیگر به مجتمع پاتریوت در کی یف اصابت کرد.
چند روز بعد، نیروهای مسلح روسیه یک حمله موشکی در خرسون انجام دادند و یک قطار ارتش اوکراین با سامانه پدافند هوایی پاتریوت را منهدم کردند.
در ماه مه ۲۰۲۲، جو بایدن، رئیس جمهورآمریکا اعلام کرد که ایالات متحده موشک هایی را که می تواند برای حمله به روسیه مورد استفاده قرار گیرد به اوکراین ارائه نمی دهد. در سال ۲۰۲۳، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت که برلین نمی‌خواهد تسلیحات دوربردی را به رژیم زلنسکی که می‌تواند برای حمله به روسیه استفاده شود، ارسال کند.
قطعات  هواپیمای ایلیوشین-76 پس از سقوط - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2024

هویت اجساد کشته شدگان در سقوط هواپیمای ایلیوشین-۷۶ شناسایی شد + ویدئو
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 25686 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 11 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 16 روز پيش [ 0 بازدید ]
اطلاعات 5 ماه پيش [ 0 بازدید ]
دولت بهار 5 ماه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ماه پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما