چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
21896
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

کاخ سفید بدنبال کنترل مرزها

رییس‌جمهور آمریکا به نمایندگان کنگره برای تصویب قانون افزایش امنیت مرزهای جنوبی درخواست داده است ولی هنوز توافق جامعی برای اعطای این اختیار به کاخ سفید وجود ندارد.



کاخ سفید بدنبال کنترل مرزها

به گزارش شبکه شرق، مقامات فعلی و سابق وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) نسبت به اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه وی صلاحیت بستن مرزها را می‌خواهد، ابراز نگرانی کرده‌اند.

بایدن روز شنبه در جریان سفرهای انتخاباتی‌ خود در ایالت کارولینای جنوبی گفته بود که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در حال پیشرفت برای تصویب لایحه‌ای هستند که شامل تدابیر جدید امنیتی در مرزها می‌شود.

وی گفته بود که به عنوان رئیس جمهور آمریکا اختیار باز و بسته کردن مرزها را دارد و این اختیار باید از سوی قانون‌گذاران به رییس‌جمهور داده شود.

مکزیک موافقت کرده است که ماهانه ۳۰هزار مهاجر از کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه، هائیتی و کوبا را به کشورهای خود بازگرداند ولی روند مهاجران نشان می‌دهد که عبور و مرور قاچاق چندین برابر این عدد است.

دو مقام سابق و دو مقام فعلی وزارت امنیت می‌گویند که برای بستن مرزها و جلوگیری از سیل مهاجران به همکاری بیشتر مکزیک نیاز دارد.

به گفته بایدن کنگره باید با توافق دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات قانونی برای ابزارهای اضافی با بودجه کافی جهت ایمن سازی مرزها تصویب کند ولی هنوز این درخواست بایدن از سوی نمایندگان جدی گرفته نشده است چون به گفته این مقامات وزارت امنیت دارای پشتوانه لجستیکی نیست.

یکی از این مقام‌های وزارت امنیت گفته است که نمی‌توان روزانه هشت هزار مهاجر را به مکزیک عقب راند چون هنوز بخش‌های زیادی از مرزها از نظر ساختار امنیتی ضعیف هستند.

 


منبع:

ایرنا

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 21896 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
عصرایران 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما