دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
21348
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۲۳

ترکیه: سال گذشته ۹۲۳ تروریست پ.ک.ک را از پای درآوردیم

ترکیه: سال گذشته ۹۲۳ تروریست پ.ک.ک را از پای درآوردیم آنکارا/خبرگزاری آنادولو علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که سال گذشته میلادی ۳ هزار و ۹۱۱ عملیات شهری و ۱۹ هزار و ۶۸۲ عملیات روستایی علیه گروه تروریستی و تجزیه‌طلب پ.ک.ک انجام شد و ۹۲۳ تروریست از پای درآمدند. یرلیکایا […]



ترکیه: سال گذشته ۹۲۳ تروریست پ.ک.ک را از پای درآوردیم

آنکارا/خبرگزاری آنادولو

علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که سال گذشته میلادی ۳ هزار و ۹۱۱ عملیات شهری و ۱۹ هزار و ۶۸۲ عملیات روستایی علیه گروه تروریستی و تجزیه‌طلب پ.ک.ک انجام شد و ۹۲۳ تروریست از پای درآمدند.

یرلیکایا گفت که این عملیات‌ها علیه تمامی گروه‌های تروریستی به‌ویژه گروه تروریستی تجزیه‌طلب، فتو، داعش و گروه‌های تروریستی چپ توسط یگان‌های وابسته به فرماندهی کل ژاندارمری و اداره کل حراست و فرماندهی گارد ساحلی و سایر یگان‌ها سازماندهی شده است.

بر این اساس، از اول ژانویه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳، ۳ هزار و ۹۱۱ عملیات شهری و ۱۹ هزار و ۶۸۲ عملیات روستایی علیه گروه تروریستی و تجزیه‌طلب پ.ک.ک انجام شد، در این عملیات ۹۲۳ تروریست از پای درآمده، ۷ هزار و ۷۱۶ مظنون بازداشت شده، ۱۵۵۵ نفر دستگیر و برای ۱۶۸۳ نفر دستور کنترل قضایی صادر شد.

۶ هزار و ۷۷۵ عملیات علیه گروه تروریستی فتو انجام شد، ۹ هزار و ۶۳۹ مظنون دستگیر و از این تعداد ۱۶۸۹ نفر بازداشت و برای ۱۶۷۷ نفر دستور کنترل قضایی صادر شد.

۱۵۰۰ عملیات علیه داعش انجام شد، ۲۸۰۰ مظنون دستگیر و ۷۳۸ نفر بازداشت و برای ۶۵۰ نفر دستور کنترل قضایی صادر شد.

در ۳۵۸ عملیات علیه گروه‌های تروریستی چپ، ۱۱ تروریست از پای درآمدند، ۷۳۷ مظنون دستگیر، ۹۷ نفر از آنها بازداشت و برای ۲۰۷ نفر از آنها دستور کنترل قضایی صادر شد.

از بین تروریست‌های از پای درآمده، ۶۴ نفر سرکرده بودند که ۸ نفر در فهرست قرمز، یک نفر در فهرست آبی، ۲ نفر در فهرست سبز، ۱۶ نفر در فهرست نارنجی و ۳۷ نفر در فهرست خاکستری افراد تحت تعقیب بودند.

همچنین در این مدت از ۱۶۳ اقدام تروریستی شامل ۱۲۴ بمب‌گذاری جلوگیری شد.



خبرگزاری آناتولی اخبار خود از طریق سامانه مدیریت خبر (HAS) برای مشترکین رسانه‌ای ارسال و فقط بخشی از آنها را خلاصه و در وبسایت خود منتشر میکند. بنابراین برای دریافت اخبار کامل ما، لطفا تماس گرفته و مشترک شوید!

منبع : www.aa.com.tr
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 21348 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
شرق 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 17 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 23 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما