چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
19774
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

هشتمین سفر تیم تحقیقاتی ترکیه به جنوبگان

هشتمین سفر تیم تحقیقاتی ترکیه به جنوبگان استانبول/ خبرگزاری آنادولو تیم تحقیقاتی ترکیه متشکل از ۲۰ دانشمند و سه دانش آموز دبیرستانی در ادامه برنامه پژوهش‌های عملی در جنوبگان، امروز از فرودگاه استانبول عازم قطب جنوب شدند. این هشتمین سفر هیئت علمی ترکیه است که به همت ریاست جمهوری و وزارت صنایع و فناوری کشور […]



هشتمین سفر تیم تحقیقاتی ترکیه به جنوبگان

استانبول/ خبرگزاری آنادولو

تیم تحقیقاتی ترکیه متشکل از ۲۰ دانشمند و سه دانش آموز دبیرستانی در ادامه برنامه پژوهش‌های عملی در جنوبگان، امروز از فرودگاه استانبول عازم قطب جنوب شدند.

این هشتمین سفر هیئت علمی ترکیه است که به همت ریاست جمهوری و وزارت صنایع و فناوری کشور و با هماهنگی انیستیتوی مطالعات قطب جنوب سازمان توبیتاک (KARE) انجام می‌شود.

این تیم ابتدا به شهر سائوپائولو در برزیل و سپس به جزیره کینگ جورج در قطب جنوب می‌روند.

محمد فاتح کاجیر، وزیر صنایع و فناوری ترکیه در این زمینه اظهار داشت: دانشمندان و محققان ترکیه از استانبول برای شرکت در هشتمین تحقیقات ملی علمی در قطب جنوب عازم این منطقه شدند.

وی افزود: در این سفر پژوهشی ۲۰ دانشمند ترک و ۴ خارجی حضور دارند و در ۲۲ پروژه مختلف فعالیت خواهند کرد.

پروفسور بورجو اوزسوی، مدیر و هماهنگ کننده هشتمین سفر تحقیقاتی ملی ترکیه در قطب جنوب گفت: مطالعات علمی بسیار ارزشمندی انجام داده‌ایم؛ از جمله پژوهش درباره عقب‌نشینی یخچال در جزیره نعل‌اسبی، عرض جغرافیایی ۶۸ جنوبی، جزر و مد دریا، مطالعات در زمینه ساختارهای زمین‌شناسی و شرایط جوی و اندازه گیری‌های میکروپلاستیک.

وی افزود: امسال ۳ دانش‌آموز دبیرستانی که در مسابقات پروژه‌های تحقیقاتی قطبی مقام کسب کرده بودند نیز به تیم ما ملحق شده‌اند.

اوزسوی با بیان اینکه سیستم ذخیره انرژی توسعه یافته با منابع ملی را در قطب جنوب آزمایش خواهند کرد، گفت: این سیستم در شرایط سخت آزمایش شده و یکی از اهداف مهم ما است.



خبرگزاری آناتولی اخبار خود از طریق سامانه مدیریت خبر (HAS) برای مشترکین رسانه‌ای ارسال و فقط بخشی از آنها را خلاصه و در وبسایت خود منتشر میکند. بنابراین برای دریافت اخبار کامل ما، لطفا تماس گرفته و مشترک شوید!

منبع : www.aa.com.tr
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 19774 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 41 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 41 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 51 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 51 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 52 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما