سه شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۳ /
20529
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵

پنتاگون از پاسخ به “حملات علیه نیروهای آمریکایی در خاورمیانه” خبر داد

رئیس پنتاگون گفت که ایالات متحده حملات علیه نظامیان خود در خاورمیانه را تحمل نخواهد کرد و به این اقدامات پاسخ خواهد داد.



پنتاگون از پاسخ به “حملات علیه نیروهای آمریکایی در خاورمیانه” خبر داد

به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین روز یکشنبه گفت: “نیروهای تحت حمایت ایران مسئول حملات مداوم به نظامیان آمریکا هستند و ما اقدامات لازم را برای حفاظت از آمریکا و نیروهای خود در زمان مناسب و به شیوه مناسب انجام خواهیم داد.”
اوایل روز یکشنبه، فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که سه سرباز آمریکایی در حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی در شمال شرق اردن کشته شدند. ۲۵ نفر دیگر نیز مجروح شدند.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، گروه های مورد حمایت ایران در سوریه و عراق را مسئول این حادثه دانست. وی کشته شدن سه نظامی آمریکایی در این حمله را تایید کرد و همچنین گفت که واشنگتن “به تعهدات خود برای مبارزه با تروریسم عمل خواهد کرد.” به گفته رئیس دولت آمریکا، تمام کسانی که در این رابطه مسئول هستند به دست عدالت سپرده خواهند شد.
در عین حال مهند مبیدین، نماینده کابینه وزرای اردن گفت که پایگاه آمریکایی در تنف در سوریه مورد حمله قرار گرفت.
از آغاز تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل، پایگاه های آمریکا در عراق و همچنین نیروهای این کشور در سوریه مرتبا مورد حمله قرار گرفته اند. گروه های مسلح شیعه فعال در عراق مسئولیت این حملات را بر عهده گرفتند. در برابر این پس زمینه، مقامات و سایر نیروهای سیاسی به طور فزاینده ای خواستار خروج نیروهای خارجی از قلمرو دولت هستند.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 20529 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما