چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
18512
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۴۰

‏شاخص‌های اصلی به جای دعواهای سیاسی!

‏شاخص‌های اصلی به جای دعواهای سیاسی! به گزارش مشرق، شبکه عماریون در ایتا یادداشتی پیرامون موضوع انتخابات منتشر کرد: شاخص‌های اصلی بجای دعواهای سیاسی! این روزها شاخص‌های اصلی انتخاب نمایندگان مجلس جایی در بین بحث‌های سیاسی و جناحی و لیستی ندارد. اما شاخص‌های اصلی چیست؟ از شاخص‌های اصلی انتخاب نماینده، مرزبندی وی با سیاست‌های اقتصادی […]

‏شاخص‌های اصلی به جای دعواهای سیاسی!

به گزارش مشرق، شبکه عماریون در ایتا یادداشتی پیرامون موضوع انتخابات منتشر کرد:

شاخص‌های اصلی بجای دعواهای سیاسی!

این روزها شاخص‌های اصلی انتخاب نمایندگان مجلس جایی در بین بحث‌های سیاسی و جناحی و لیستی ندارد.

اما شاخص‌های اصلی چیست؟

از شاخص‌های اصلی انتخاب نماینده، مرزبندی وی با سیاست‌های اقتصادی نئولیبرالیسم است. نامزدها باید مشخص کنند اولاً آیا ازاقتصاد ومکاتب اقتصادی چیزی می‌دانند، ثانیاً نظرات آنها درباره کوچک‌سازی دولت، خصوصی‌سازی، مولدسازی، حذف یارانه‌ها، گران‌سازی،‏ فروش محصولات پتروپالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها با نرخ دلار روز و فوب خلیج فارس به تولیدکنندگان داخلی چیست؟ برای ارز حاصل از فروش این صنایع چه طرحی دارند؟ آیا پیمان‌سپاری ۱۰۰٪ ارز را قبول دارند یا خیر؟

نسبت آنها با نسخه صندوق بین‌المللی پول برای کنترل تورم در ایران چیست؟‏

در حوزه مسکن، چه طرحی برای خارج کردن مسکن از کالای سرمایه‌ای دارند؟ چه طرحی برای کاهش قیمت زمین و واگذاری زمین رایگان به سه دهک پایین جامعه دارند؟ چه طرحی برای خارج کردن زمین‌های بزرگ از دست نهادهای دولتی و غیردولتی دارند؟با بنگاه‌داری بانک‌ها چه نسبتی خواهند داشت؟ طرحشان چیست؟‏

در بحث مبارزه با فساد و نظارت بر قوه قضائیه، نظارت بر دستگاه‌های اقتصادی حاکمیتی نظیر بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد تعاون سپاه و شرکت‌های اقتصادی که به این نهادها واگذار شده، چه طرحی و اراده‌ای دارند؟ نظرشان درباره شفافیت بودجه چیست؟ و … .

این موارد جزو شاخص‌های اصلی انتخاب نماینده است وگرنه مابقی بحث‌ها و دعواهای سیاسی و جناحی و لیست‌ها، حاشیه است. عموم نمایندگان مجلس یازدهم که طی چهارسال گذشته، مواضع و عملکردشان روشن است و اعتماد مجدد به این مجلس، سودی بحال ملت ندارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 18512 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
مشرق 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 15 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 16 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما