چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
18383
۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

قدم دیگر در بی اعتبار کردن سیستم مالی آمریکا

گویند دیوانه سنگی در چاه می اندازد که صد تا عاقل نمی توانند در بیاورند. این امروز شرح حال سیاست مداران آمریکایی شده.



قدم دیگر در بی اعتبار کردن سیستم مالی آمریکا

طبق اخبار منتشر شده کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا در ایده ای “خلاقانه”، پیش‌نویس قانون بی‌سابقه “بازسازی شکوفایی و فرصت اقتصادی (REPO) برای ملت اوکراینی” با ۲۰ رأی موافق در برابر یک رأی مخالف به تصویب رسانده. در صورت تصویب نهایی این طرح وتایید آن توسط رئیس جمهوری آمریکا اموال روسیه در ایالات متحده که بین ۵ تا ۶ ملیارد دلار می باشد به نفع اوکراین مصادره (دزدیده) خواهد شد.
البته احتمالا روسیه هم مقابله به مثل خواهد کرد و اموال شرکت های آمریکایی در روسیه را توقیف خواهد نمود ودو طرف در نهایت با هم یر به یر خواهند شد.
هدف نهایی آمریکایی ها این است که از این طریق بقیه اموال بانک مرکزی روسیه که چیزی حدود ۳۰۰ ملیارد دلار تخمین زده می شود ودر کشورهای دیگر بلوکه شده را بدزدند و به جیب بزنند.
بخش اعظم پولهای بانک مرکزی روسیه در بانک های اروپایی و به صورت اوراق بهادار یوروکلر نگهداری می شود و کشورهای اروپایی هم به خوبی می دانند عواقب دزدیدن این اموال برای آنها بسیار سنگین خواهد بود وحتی می تواند موجب وقوع جنگ هم شود.

ماجرای اوکراین دیر یا زود دارد اما قطعا پایان خواهد یافت اما عواقب سرقت اموال بانک مرکزی یک کشور تا ابد ادامه خواهد یافت و همین که این کشورها اقدام به سرقت این اموال کنند دیگر کشورهای جهان به فکر خواهند افتاد که اموال خود را به شکلی از این کشورها خارج کنند و در جایی امن و به شکلی امن نگهداری کنند.
کما اینکه پس از تحریم هایی که غربی ها بر علیه روسیه طی یکی دو سال اخیر وضع کردند مشاهده می کنیم که کشورهایی مانند چین و هند و عربستان و… به سرعت در حال تبدیل ذخایر ارزی خود به طلا و یا کالای دیگر می باشند و دیگر راغب نیستند که اموال خود را در کشورهای غربی نگهداری کنند.
عموما ترجیح بر این می باشد که اموال به طلا تبدیل شود و به همین دلیل است که می بینیم قیمت طلا به یکباره افزایش یافت اما با توجه به اینکه امکان خرید این حجم از طلا شاید میسر نباشد، مثلا چین چیزی حدود پنج هزار دلار اوراق قرضه آمریکا را در اختیار دارد، بسیاری به سمت مثلا خرید نفت و ذخیره آن در کشورهایشان و یا خرید رمز ارز و یا حتی معادن و… روی می آورند.
اگر دارایی های روسیه مصادره شود، مسکو اقدامات متقابلی را انجام خواهد داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2024

اگر دارایی های روسیه مصادره شود، مسکو اقدامات متقابلی را انجام خواهد داد
هر چه را که بشود خرید و نگه داشت می خرند.
همین ماجرا در نهایت موجب افزایش قیمت کالاهای مختلف برای همین کشورهای تحریم کننده می شود.
مثلا وقتی آهن و نفت را در حجم بالا خریداری می کنند همین آهن و نفت برای کشورهای اروپایی و حتی آمریکا هم گران می شود و در نهایت قیمت تولیدات آنها نیز افزایش پیدا می کند و اینها نیز وارد رکود می شوند چون دیگر کسی کالای آنها را نمی خرد.
از سوی دیگر نباید فراموش کرد که اصلی ترین دلیل وقوع جنگ های جهانی اول و دوم این بود که انگلیسی ها وفرانسوی ها بر اقتصاد مالی جهان مسلط بودند و پوند انگلیس وفرانک فرانسه ارزهای معتبر جهان بود و انگلیسی ها و فرانسوی ها برای مقابله با رشد اقتصادی آلمان و ژاپن شروع کردند به بهانه های مختلف با ارزهای خود بازی در آوردن و در مواردی اموال آلمان و ژاپن را در برخی کشورها توقیف می کردند و یا جلوی دسترسی این کشورها به بازارهای مالی جهانی را می گرفتند.
تازه آنها اقدام به دزدیدن اموال آلمان و ژاپن نکرده بودند.
یا می بینیم اصلی ترین دلیل حمله ژاپن به پرل هاربر و تعداد زیادی از کشورهای شرق آسیا در واقع این بود که انگلیسی ها و دیگر کشورهای اروپایی که کشورهای شرق آسیا را استعمار کرده بودند تصمیم گرفتند ژاپن را تحریم کنند و به ژاپن نفت و آهن و مواد اولیه نفروشند و به مستعمره های خود اجازه صادرات مواد اولیه به ژاپن را نمی دادند، امری که در نهایت ژاپن را مجبور به حمله به این کشورها برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود شد.
به هر صورت در حال حاضر هیچ کدام این کشورها رسما در حالت جنگ با روسیه نمی باشند اما می توان تصور کرد که این اقدام خصمانه هر کدام آنها در مقابل روسیه می تواند به نوعی اعلام جنگ بر علیه این کشور تلقی شود و موجب آن شود که روسیه واکنشی نشان دهد که آنها حساب نکرده بودند.

شاید بسیاری ندانند اما دلیل قدرت ایالات متحده قدرت نظامی اش نیست بلکه قدرت اقتصادی اش است و دلیل اقتدار اقتصادی ایالات متحده همان دلار آمریکا است و سناتورهای نادان باید متوجه باشند که اعتبار دلار و سیستم مالی آمریکا است که این کشور را ابر قدرت نگه داشته، بی اعتبار شدن دلار آمریکا و سیستم بانکی این کشور در نهایت موجب آن می شود که کل جهان دیگر حاضر نباشد به دلار آمریکا و یا سیستم بانکی آنها اعتماد کند و همین مساله می تواند موجب فروپاشی اقتصادی ایالات متحده گردد چرا که همه شروع خواهند کرد سرمایه های در گردش خود در ایالات متحده را خارج کنند.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 18383 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
عصرایران 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 41 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما