چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
18156
۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵

حکم دیوان بین المللی درباره اسرائیل به شورای امنیت ارسال می شود

گوترش سریعا و فوری حکم دادگاه بین المللی دادگستری درباره اسرائیل را به شورای امنیت سازمان ملل ارسال خواهد کرد.



حکم دیوان بین المللی درباره اسرائیل به شورای امنیت ارسال می شود

به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، در یک نشست خبری اعلام کرد: تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد ادعای آفریقای جنوبی علیه اسرائیل برای همه طرف‌ها لازم‌الاجرا است؛ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد بلافاصله حکم دادگاه را به شورای امنیت ارسال خواهد کرد.
دوجاریک گفت: “دبیر کل یادآوری می‌کند که مطابق با منشور و اساسنامه دیوان، تصمیمات دیوان لازم‌الاجرا هستند و امیدوار است که همه طرف‌ها به نحو مقتضی از دستور دیوان تبعیت کنند”.

وی افزود: “طبق اساسنامه دیوان، دبیرکل فوراً اطلاعیه اقدامات موقتی را که دیوان دستور داده است به شورای امنیت ارسال خواهد کرد”.

دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه روز جمعه حکمی موقت در مورد ادعای آفریقای جنوبی مبنی بر درخواست اقدامات موقت علیه اسرائیل به دلیل نسل‌کشی ادعایی در نوار غزه صادر کرد.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 18156 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
عصرایران 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 42 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما