چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
16281
۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

حراج تهران آغاز شد

نوزدهمین حراج تهران آغاز شد.



حراج تهران آغاز شد

به گزارش شبکه شرق، نوزدهمین حراج تهران که به فروش آثار کلاسیک و مدرن معاصر ایران اختصاص دارد، در هتل پارسیان آزادی آغاز شد.

نوزدهمین «حراج تهران»؛ هنر کلاسیک و مدرن ایران عصر «جمعه، ۶ بهمن ماه» با ارایه ۹۰ اثر هنرهای تجسمی در هتل پارسیان آزادی با ۳۵ دقیقه تاخیر آغاز شد.

در نوزدهمین دوره حراج، آثاری در رده‌بندی کلاسیک از هنرمندانی نظیر ابراهیم جباری (جبار بیک)، حسین قوللر آقاسی، علی‌محمد حیدریان، محمود زنگنه، محمود فرشچیان و در رده بندی مدرن از سهراب سپهری، بهمن محصص، حسین زنده رودی، پرویز تناولی، محمد احصایی و صادق تبریزی پیشگام فقید مکتب سقاخانه ارایه شده است.

اجرای مراسم حراج و چکش‌زنی آثار در ابتدای مراسم توسط رضا کیانیان انجام شد. در حالی که قرار بود به سیاق اکثر دوره‌های گذشته تماماً توسط حسین پاکدل انجام شود.

رضا کیانیان گفت: تعدادی از هنرمندان تجسمی سال گذشته درگذشتند که به عنوان یادبود اسامی آن‌ها را اعلام می‌کنم؛ جلال شباهنگی، یدالله درخشانی و محمدرضا جودی.

او همچنین بیان کرد: اثر مهدی ویشکایی از حراج خارج شده است.

نوزدهمین حراج تهران اثر حسین زنده رودی با عنوان «برای دسته» که اکریلیک روی بوم است و در سال ۱۳۸۱ خلق شده است، با قیمت ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان چکش خورد. این اثر در سال ۱۳۹۶ در هشتمین حراج تهران ارایه شده است.

دومین اثر متعلق به صادق تبریزی است که در دهه ۱۳۹۰ خلق شده و اکریلیک و ورق طلا روی بوم است. این اثر با قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

تابلوی بدون عنوان فرامرز پیلارام که رنگ و روغن روی مقوا و اثر حاضر متعلق به مجموعه نگار پیلارام است، یک میلیارد تومان خریداری شد.

تابلوی دهه هشتادی منصوره حسینی که رنگ‌روغن روی بوم است، نیز با قیمت ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر بعدی یکی از آثار نقاشی خط منحصربه فرد نصرالله افجه‌ای است که در سال ۱۳۹۹ خلق شده است و با قیمت ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

این اثر نمونه‌ای ممتاز از اوج‌گیری رویکرد سال‌های اخیر افجه‌ای در بهره‌گیری از پتانسیل موجود در فرم حروف و درک عمیق او از کارکرد آن‌ها به مثابه گزاره‌ای تزیینی است که در عین انتزاعی بودن، تصویری فیگوراتیو را پیش روی مخاطب می‌گذارد.

اثر بدون عنوان هادی هزاوه‌ای که ترکیب مواد روی بوم و متعلق به سال ۱۳۸۷ است، ۹۵۰ میلیون تومان فروخته شد. این اثر در سال ۱۴۰۰ در چهاردهمین حراج تهران ارایه شده است.

اثر بعدی متعلق به زنده یاد محسن وزیری مقدم بود که پیش از این نیز در اولین حراج تهران ارایه شده بود. این اثر بدون عنوان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

اثر بدون عنوان و ترکیب مواد روی بوم زنده یاد مسعود عربشاهی که در سال ۱۳۸۱ خلق شده، نیز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی رنگ روغن روی بوم عبدالحمید پازوکی که متعلق به سال ۱۳۸۷ است، با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

تابلوی نقاشی ایرج شایسته پور که همین امسال خلق شده است، با قیمت ۵۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر دو لته‌ای بهمن محصص که آبرنگ و مرکب روی مقوا است و سال ۱۳۳۸ خلق شده‌اند، با قیمت ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان چکش خورد. این اثر توسط ایم هنرمند به سهراب سپهری اهدا شده (متن آن در پشت اثر) و صاحب فعلی، آن‌ها را از خانواده سپهری خریداری کرده است.

اثر بعدی متعلق به جلال شباهنگی بود که رنگ‌ماشین روی فیبر است. این اثر که از انواع کویرهای شباهنگی است، با قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروش رفت.

اثر «خم کوچه» پرویز کلانتری که رنگ‌روغن و کاهگل روی بوم و متعلق به ۱۳۶۹ است، نیز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 16281 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایسنا چند لحظه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما