سه شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۳ /
15693
۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

لاوروف: طالبان به‌ رسمیت شناخته نخواهد شد

وزیر خارجه روسیه به تازگی گفته است که طالبان به دلیل نقض حقوق بشر به رسمیت شناخته نخواهد شد.

لاوروف: طالبان به‌ رسمیت شناخته نخواهد شد

به گزارش دولت بهار به نقل از شفقنا افغانستان، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست شورای امنیت سازمان‌ ملل بار دیگر بر عدم به رسمیت‌شناسی طالبان تاکید کرده و گفته است کشورش همانند سایر کشورهای عضو سازمان ملل، هنوز طالبان را به دلیل نقض حقوق بشر به‌ خصوص حقوق زنان به رسمیت نشناخته است.

لاوروف تاکید کرد: «طالبان باید دولتی تشکیل بدهند که در آن قوم‌های دیگر و گروه‌های مذهبی حضور داشته باشند. قدرت در دست طالبان است و آنان حکومتی تشکیل داده‌اند که اقوام و گروهای مذهبی دیگری وجود ندارد».

این درحالی است که مقامات طالبان بارها گفته‌اند حکومت فعلی در افغانستان همه شمول است و نمایندگانی از سایر اقوام و مذاهب نیز در آن جای دارند.

گفتنی است با گذشت بیش از دو سال از تسلط طالبان بر افغانستان تاهنوز هیچ کشوری حاضر نشده حکومت این گروه را به رسمیت بشناسد.

منبع : dolatebahar.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 15693 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 44 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 45 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 51 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 55 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما