چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
14280
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۳۰

رسانه: سناتورهای آمریکایی خواستار توجیه قانونی حملات در یمن شدند

به گزارش نشریه غربی، چندین سناتور با ارسال نامه ای به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، خواستار توجیه قانونی حملات علیه حوثی ها در یمن شدند.



رسانه: سناتورهای آمریکایی خواستار توجیه قانونی حملات در یمن شدند

به گزارش اسپوتنیک، نشریه دیفنس نیوز در مطلبی می نویسد، “تعداد فزاینده ای از قانونگذاران هر دو حزب در حال این سوال هستند که آیا رئیس جمهور جو بایدن صلاحیت قانونی برای حمله به حوثی های یمن را دارد یا خیر. سناتور تیم کین و سه سناتور دیگر روز سه‌شنبه نامه‌ای به بایدن ارسال کردند و خواستار ارائه توجیه استراتژیک و قانونی برای حملات اخیر علیه اهداف حوثی‌ها در یمن بدون مجوز نظامی از کنگره شدند.”
خاطرنشان می شود که این نامه توسط هم حزبی کین، کریس مورفی دموکرات، و مایک لی و تاد یانگ جمهوری خواه امضا شده است.
کین در مصاحبه ای به این نشریه گفت: “در حال حاضر هیچ مجوزی از کنگره برای اقدام نظامی آمریکا علیه حوثی‌ها در دریای سرخ یا یمن وجود ندارد. این فراتر از یک بار دفاع شخصی است. هنگامی که پیش‌بینی می‌شود پاسخی به دنبال آن باشد، بدیهی است تشدید درگیری در پی دارد. این موضوع نیاز به بررسی کنگره دارد.”
این نامه خاطرنشان می‌کند که بیشتر کشتی‌هایی که از دریای سرخ عبور می‌کنند آمریکایی نیستند، و این پرسش‌ها را در مورد میزان حملات علیه حوثی‌ها به عنوان محافظت از کشتی‌های تجاری ایالات متحده مطرح می‌کند.
در این نامه آمده است: “ما از گام‌های معقول برای محافظت از پرسنل و دارایی‌های ایالات متحده حمایت می‌کنیم، حوثی‌ها را در قبال اقداماتشان مسئول می‌دانیم. ما معتقدیم که کنگره باید قبل از مجوز اقدام نظامی تهاجمی به دقت بررسی کند.”
یکی از نمایندگان شورای امنیت ملی که نامش فاش نشده است به این نشریه گفت که این شورا قصد “گمان‌زنی” در مورد حملات آتی ندارد، زیرا حوثی‌ها می‌توانند “در هر زمانی” حملات خود را متوقف کنند.
پیش از این، برخی از اعضای کنگره آمریکا از جمله باربارا لی، نماینده کنگره و نانسی میز از رئیس‌جمهور انتقاد کرده بودند، زیرا او بدون تأیید آنها اجازه حملات علیه جنبش حوثی‌های شیعی حاکم در شمال و بخش مرکزی یمن را صادر کرد.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 14280 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
عصرایران 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 56 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما