دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
14598
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲

اقدام قوه قضائیه برای توقیف روزنامه کیهان به روایت آیت‌الله هاشمی/ ماجرای کشف خانه امن منافقین چه بود؟

آیت الله هاشمی رفسنجانی در چهارم بهمن سال ۷۹ روایت‌هایی از دیدار با مسجد جامعی، الویری و رهبری دارد.



اقدام قوه قضائیه برای توقیف روزنامه کیهان به روایت آیت‌الله هاشمی/ ماجرای کشف خانه امن منافقین چه بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

آقای [احمد] مسجد جامعی، وزیر جدید [فرهنگ و] ارشاد [اسلامی] آمد. از مشکلات کمبود بودجه و توقعات متناقض جریان‌های سیاسی کشور و نیز از اقدام دستگاه قضائی، برای توقیف مجله کیان گفت و همچنین پیغام آیت‌الله میرزا جواد تبریزی [از مراجع تقلید]، در مورد مطالب یک نشریه اهل سنت که منکر شهادت حضرت زهرا (س) شده است. در مورد راهکارهای مؤثر برای حل مشکلات مانده از دوره آقای [عطاءالله] مهاجرانی [وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی] مشورت کرد. در مورد پرونده آقای مهاجرانی گفت، قرار است آقای خاتمی [رئیس‌جمهور]، هزینه‌های انجام‌شده را برای ختم پرونده، تأیید نماید.

آقای [مرتضی] الویری [شهردار تهران] آمد. از ناکارآمدی شورای [اسلامی] شهر تهران که اغلب‌شان به امور اجرایی آشنا نیستند، گفت و مشکل خود شورا که پس از قهر کردن آقای [عباس] دوزدوزانی، رئیس شورای شهر، آقای [رحمت‌الله] خسروی را انتخاب کرده‌اند و آقای دوزدوزانی، اکنون شکایت کرده و آن کار را خلاف قانون می‌داند، چون استعفا نکرده است. از اوضاع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور، اظهار نگرانی شدید کرد. دولت را ناکارآمد می‌داند، چون خودش در جلسه [هیئت] دولت شرکت می‌کند، گفت که قادر به تصمیم‌گیری در امور پیچیده نیستند و هماهنگی ندارند و اقدامات جناح راست و قوه قضائیه و… را هم باعث مشکلات بیشتر می‌داند. گفت، عده زیادی از نیروهای مستقل انقلاب، مثل او فکر می‌کنند و از من خواست که برای نجات انقلاب از این وضع فکری بکنم.

ظهر، محسن آمد و گزارش معاینه و معالجه پای فاطی در سوئیس را داد. عصر، آقای [مهدی] غیوران [از مبارزان پیشکسوت دوران انقلاب] آمد و پیشنهاد نمود که به او حکمی داده شود تا بتواند بسیاری از زندانیان چک‌های بی‌محل را به مرخصی بیاورد برای نجات آنها و به پول رسیدن طلبکاران، با طلبکاران‌شان به توافق برساند.

نسبت به مصوبه مجلس، در مورد قابل‌ خرید شدن زندان‌های تا پنج سال، اظهار مخالفت کردند و گفتند، بعید است شورای نگهبان بپذیرد. درباره تحصن جمعی از دانشجویان [دفتر] تحکیم وحدت در مقابل مجلس، روی مخالفت با احکام دادگاه‌ها به عنوان اقدامی در جهت تُند شدن مواضع جریان‌ها در مقابل یکدیگر، مذاکره شد. خبر رسید که تیم منافق [سازمان مجاهدین خلق] که اخیراً خمپاره به نیروی انتظامی و دادگاه انقلاب زده، در برخوردی با [وزارت] اطلاعات، دستگیرشده‌اند و خانه امن آنها کشف‌ شده است.

۲۱۹۲۱۵

منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 14598 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما