یکشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۳ /
10614
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۵:۳۲

وزیر امور خارجه روسیه: آمریکا علاقه ای به گفتگو با روسیه ندارد

لاوروف: ایالات متحده از سیاست های خود که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی آن ها را دنبال کرده است هیچ درسی نگرفته است.



وزیر امور خارجه روسیه: آمریکا علاقه ای به گفتگو با روسیه ندارد

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که مسکو علاقه مند و آماده مذاکره با کشورهایی است که علاقه مند به روابط عادلانه روسیه و اوکراین هستند و از اوکراین به عنوان وسیله ای برای جنگ علیه فدراسیون روسیه استفاده نمی کنند.
وی در مصاحبه ای با شبکه سی بی اس اظهار داشت: مسکو آماده است تا به حرف تمام طرف هایی که “واقعاً به عدالت علاقه مند هستند، از جمله عدالت در روابط روسیه و اوکراین” گوش دهد. این باید شامل “پایان دادن به سیاست غرب در استفاده از اوکراین به عنوان ابزار جنگ علیه روسیه” باشد».
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس همچنین گفت که انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا بعید است سیاست واشنگتن در قبال اوکراین را تغییر دهد.
وی در ادامه افزود: “فکر نمی‌کنم تفاوتی وجود داشته باشد، زیرا تمایل به تخریب روابط روسیه و آمریکا، پایه‌های آن، از جمله همه توافق‌های مربوط به ثبات استراتژیک، برابری، اعتماد متقابل، بازرسی‌ها، شفافیت و غیره محسوس است و ادامه دارد”.
لاوروف در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا بر مسئله اوکراین تأثیر می گذارد، گفت: ” این جریان تخریبی در زمان پرزیدنت بوش پسر آغاز شد”.
حملات آمریکا و انگلیس به یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2024

معاون شورای امنیت روسیه درباره گشودن جبهه جدیدی توسط آمریکا در یمن توضیح داد
وزیر امور خارجه افزود: “اولین اقدام رئیس جمهور آمریکا برای از بین بردن روابط موجود با فدراسیون روسیه، خروج آمریکا از توافقنامه موشک های بالستیک قاره پیما بود.
همچنین احساس برتری و معافیت از مجازات در حال عمیق تر شدن است. کسانی که نیت خیری را که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دو دوره اول ریاست جمهوری خود نشان داد و اشتباه محاسباتی دیگران را نادیده گرفتند، باید در مورد آن فکر کنند.
هم‌اکنون ما شاهد نسل کنونی سیاستمداران در ایالات متحده هستیم که حتی یک درس هم از سیاست های غیرقابل قبولی که ایالات متحده پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در پیش گرفت، نگرفته اند”.
وزیر امور خارجه روسیه در پایان گفت:« دولت ریاست جمهوری آمریکا علاقه ای به گفت و گوی سیاسی ندارد. فقط موارد استثنائی تماس ها در مورد مبادلات، عملکرد سفارتخانه های دو کشور در واشنگتن و مسکو و مأموریت دیپلمات های روسی در نیویورک ادامه دارد. اما در باره مسائل سیاسی صحبتی نمی شود”.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10614 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
شرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما