چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
10568
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۰۶

قربانیان اسرائیلی در انفجار غزه

شمار نظامیان اسرائیلی که در انفجار غزه کشته شدند به ۲۱ نفر رسید.



قربانیان اسرائیلی در انفجار غزه

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تایمز اسرائیل روز ۲۳ ژانویه (سه شنبه) به نقل از سرتیپ دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل گزارش داد که تعداد سربازان نیروهای دفاعی اسرائیل که در انفجار ساختمانی در نوار غزه کشته شدند به ۲۱ نفر افزایش یافته است.
پیش از این، شبکه تلویزیونی i24 از کشته شدن حداقل ۱۰ پرسنل نظامی خبر داده بود.
به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، ارتش در حال تخریب ساختمان ها و تأسیسات جنبش حماس فلسطینی در ۶۰۰ متری مرز غزه و اسرائیل برای ایجاد یک منطقه حائل بود.
در این زمان، جنگنده‌های حماس از یک آرپی‌جی برای حمله به تانکی که امنیت ارتش را تامین می‌کرد، استفاده کردند و صدای انفجار به طور همزمان در دو ساختمان شنیده شد که قبل از اینکه سربازان اسرائیلی فرصت ترک آن‌ها را پیدا کنند، باعث فروریختن ساختمان‌ها شد.
کریدور بشردوستانه برای تخلیه مردم غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2024

سازمان ملل: اسرائیل از ۷ اکتبر تاکنون ۱۱۵ خانه فلسطینی را ویران کرده است
گفتنی است، صبح روز ۷ اکتبر ۲۰۲۳ میلادی (شنبه) اسرائیل مورد حمله موشکی بی سابقه ای از سمت نوار غزه قرار گرفت. سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از ۳ هزار موشک شلیک شده است. علاوه بر این، شبه نظامیان حماس پس از حملات موشکی گسترده، به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند.
شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس روز شنبه از عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل از آغاز عملیات آهنین علیه حماس در نوار غزه خبر داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، در خطاب به ملت، اعلان جنگ کرد و گفت کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و دستور بسیج گسترده صادر شده است. ارتش اسرائیل در حال پاکسازی مناطق پرجمعیت است.
نیروهای دفاعی اسرائیل گزارش دادند که از آغاز عملیات جنبش فلسطینی حماس، بیش از ۴۵۰۰ موشک از نوار غزه به سوی اسرائیل شلیک شده است.
گردان های القسام (شاخه نظامی حماس) اعلام کردند که ده ها سرباز و افسر اسرائیلی را اسیر کرده اند.
میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: روسیه از اسرائیل و فلسطین می خواهد آتش بس را اعلام کنند و به پشت میز مذاکره بازگردند.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشتر بر لزوم توقف فوری خونریزی بین اسرائیل و فلسطین تاکید کرده و از طرفین خواسته بود تا عملیات نظامی را متوقف کنند. به گفته وی، حل مشکل فلسطین تنها بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد که مستلزم همزیستی دو کشور است امکان پذیر است.
عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2024

ناکامی تلاش اسرائیل برای رسیدن به اهداف خود
میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص گفت که روسیه از اسرائیل و فلسطین می خواهد آتش بس اعلام کنند و به پشت میز مذاکره بازگردند. واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که در نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره درگیری فلسطین و اسرائیل، روسیه خواستار توقف فوری درگیری‌ها و گذار به مذاکرات اساسی شد.
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۴۷، ایجاد دو کشور – اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولت، تا کنون اراضی فلسطین را به طور کامل آزاد نکرده است.
گفتنی است که از۲۱تا اواخر نوامبر ۲۰۲۳، به گزارش یونیسف، یک میلیون کودک در نوار غزه امنیت غذایی ندارند. بیشتر بیمارستان‌های غزه به سبب نبود سوخت از خدمت خارج شدند. هرگونه حمله به مدارس در غزه را محکوم می‌کنیم و گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از ۱۲۰۰ کودک همچنان زیر آوار مانده‌اند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون تعداد کشته شدگان به ۲۵ هزار و ۴۹۰ نفر و مجروحان ۶۳ هزار و ۳۴۵ نفر رسیده است.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10568 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
مشرق 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 19 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 20 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما