سه شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۳ /
10667
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

لاوروف: کی‌یف عمدا به اهداف غیرنظامی حمله می کند

لاوروف در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت: کی‌یف آگاهانه و عمدی به اهداف غیرنظامی حمله می کند.



لاوروف: کی‌یف عمدا به اهداف غیرنظامی حمله می کند

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین شرکت کرده و سخنرانی می کند.
وزیر خارجه روسیه در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: کی‌یف بخشی از سلاح های غربی را در بازار سیاه می فروشد، سخت است تصور کنیم که در پایتخت های غربی از این موضوع اطلاعی ندارند.
لاوروف گفت: بازرگانان مرگ به هیچ وجه خجالت نمی‌کشند که سلاح‌هایشان، از جمله مهمات خوشه‌ای و گلوله‌های اورانیوم ضعیف‌شده، بی‌رحمانه و عمداً اهداف کاملا غیرنظامی را مورد اصابت قرار دهند، همانطور که در حمله به مناطق مسکونی بلگورود در ۳۰ دسامبر و دیروز به مناطق بازار و مغازه های دونتسک انجام شد.
وی افزود: خون ده‌ها غیرنظامی کشته شده بر وجدان کسانی است که رژیم ولادیمیر زلنسکی را مسلح می‌کنند و در عین حال رسماً اعلام می‌کنند که مقامات کی‌یف خود حق دارند اهدافی را برای حملات انتخاب کنند.
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: در تلاش برای سود هر چه بیشتر از درگیری در اوکراین، مسئولان کی‌یف به سادگی برخی از تسلیحات عرضه شده توسط غرب را در “بازار سیاه” دوباره می فروشند. او خاطرنشان کرد که “شما می توانید تعداد زیادی از این تبلیغات های مشابه را در دارکنت ها پیدا کنید.”
وی بیان داشت: تصور اینکه این اتفاق بدون اطلاع و مشارکت تجار غربی رخ می دهد دشوار است، زیرا به قول خودشان دست، دست را می شوید.
نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در ارتباط با عرضه تسلیحات غربی به کی‌یف برگزارمی شود. معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، دیمیتری پولیانسکی، پیشتر گفته بود که یکی از موضوعات محوری بحث، گلوله باران دونتسک توسط نیروهای مسلح اوکراین در تاریخ ۲۱ ژانویه است.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10667 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 46 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 47 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 48 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 53 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 54 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 59 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما