چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
10671
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

این تانک به روز شده روسی باعث شکوه مسکو شد

رسانه: تانک T-80BVM دارای ویژگی های برجسته، باعث شده که تانک های غربی خود را در اوکراین “به درد نخور” احساس کنند.



این تانک به روز شده روسی باعث شکوه مسکو شد

اسپوتنیک: پورتال خبری چینی “سوهو” توجه خود را به این نکته جلب کرد که درگیری اوکراین دارای یک ویژگی مهم بوده و آن این که توانایی های تسلیحات کشورهای مختلف در میدان جنگ به نمایش گذاشته شد.
اگر در مورد تانک صحبت کنیم، T-80BVMروسی شکوه نظامی خود را به دست آورده است. “لئوپارد” آلمانی که خود را در کنار او یافت، به وضوح احساس می کرد که در جای خود نیست! “لئوپارد” قدرت نسبتاً محدودی از خود نشان می دهد و قادر به انطباق با شرایط سخت نظامی نبود. علاوه بر لئوپارد۲، تانک اصلی جنگ M1آبرامز نیز وجود دارد. اگرچه قابلیت انطباق آن بالاتر است، اما آبرامز همچنان فاقد قدرت است.
نماینده نیروهای تانک روسیه گفت که در جریان حمله به سمت زاپوروژیه، نیروهای مسلح روسیه از آخرین مدل T-80BVM استفاده کردند. این مدل مجهز به سیستم های ارتباطی و حفاظتی مدرنیزه شده است که عملکرد کلی تانک را بهبود می بخشد.
بمب دریل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2024

“سلاح مرگبار”؛ چیزی که روسیه برای نیروهای مسلح اوکراین آماده کرده است
به گفته غرب، T-80BVM در واقع یک فناوری بسیار قدرتمند است. علل آن چنین است:
اولا، T-80BVM به یک موتور توربین گازی قدرتمند مجهز شده است. این موتور، قدرت مانور عالی به تانک می دهد. در نتیجه، آن نه تنها به راحتی اوضاع در میدان جنگ را کنترل می کند، بلکه با آرامش خود را با شرایط سخت جدید وفق می دهد. لئوپارد۲ از این نظر خیلی بدتر است: مثلاً در گل گیر می کند. قدرت آتش T-80BVM نیز تأثیر عمیقی بر جای می گذارد.
ثانیا، نوسازی فنی، ویژگی های کلی T-80BVM را بهبود بخشیده است. یک سیستم ارتباطی به این تانک وارد شده است که به سرعت سیگنال ها را دریافت و ارسال می کند. علاوه بر این، حفاظت از آن تقویت شد، به طوری که این تانک شروع به انطباق بهتر با وضعیت جنگی کرد. این تانک مجهز به کنترل آتش پیشرفته و دستگاه های دید در شب که برای شناسایی هدف بسیار مهم هستند، مجهز شد.
ثالثاً، در طی عملیات نظامی ویژه، T-80BVM ایالات متحده و اروپا را وادار کرد تا با چشمانی جدید به آن نگاه کنند و قدرت برجسته آن را تشخیص دهند. در میدان نبرد، ویژگی های رزمی T-80BVM آشکار شد و لئوپارد۲ در مقایسه با آن محو شد.
چهارم اینکه T-80BVM از نظر نسبت قیمت به کیفیت، سودآور است. همانطور که می دانید تولید این تانک به مواد ارزان قیمتی نیاز دارد که به هیچ وجه بر نیروی ضربتی آن تاثیری ندارد.
به طور کلی، مزایای T-80BVM به دلیل ترکیبی از عوامل، از جمله سیستم موتور و دستاوردها در شرایط جنگی واقعی است که به لطف آنها T-80BVM نام و شهرت خود را به دست آورد. در نتیجه، روسیه موضع محکم تری در عرصه نظامی جهانی گرفت.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 10671 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 14 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 21 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 22 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 24 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما