یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ /
7328
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۲۴

سازوکار مجلس برای تسهیل دسترسی شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی مهندسی به فاینانس

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کلیه شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی – مهندسی که برای استفاده از منابع بین‌المللی برای اجرای طرح در خارج از کشور با مشکل ضمانتنامه مواجه هستند، با تأیید سازمان توسعه تجارت ایران مشمول تسهیلات خواهند شد.



سازوکار مجلس برای تسهیل دسترسی شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی مهندسی به فاینانس

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه)  و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در بخش درآمدی، بندهای خ و د  تبصره یک لایحه بودجه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند خ تبصره یک لایحه بودجه، دولت مجاز است در سقف تعیین شده در جدول شماره (۳) موضوع واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، علاوه بر شیوه فروش، نسبت به تسویه و تهاتر بدهی های ناشی از اجرای طرح های تملک دارایی های سرمایه ای با اموال غیرمنقول خود به صورت جمعی- خرجی یا اعطای اعتبار معادل برای شرکت در مزایده اموال غیرمنقول دولتی با امکان تقسیط مازاد وجه معامله در بازه زمانی زیر یک‌سال، اقدام نماید.

بر اساس بند د تبصره یک لایحه؛ کلیه شرکت های صادرکننده خدمات فنی- مهندسی که برای استفاده از منابع بین المللی در سقف بند (چ) این تبصره، برای اجرای طرح در خارج از کشور با مشکل ضمانتنامه مواجه هستند، با تأیید سازمان توسعه تجارت ایران مشمول تسهیلات این تبصره خواهند بود. وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است پس از دریافت گواهی وثیقه بانکی نسبت به صدور ضمانتنامه دولتی برای شرکت متقاضی و به ذینفعی دولت کشور مقصد، اقدام و نسخه ای از آن را به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارسال نماید.

بند چ- سقف تسهیلات مالی خارجی برای طرح‌های دولتی و غیردولتی در سال ۱۴۰۳ معادل سی میلیارد (۳۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) یورو تعیین می‌شود.

انتهای پیام

منبع : www.isna.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7328 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا چند لحظه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 37 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 9 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 10 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 12 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
شرق 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 25 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما