چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
6518
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۶:۲۴

سناتورهای آمریکایی: زرادخانه هسته ای آمریکا به طرز “خطرناکی” کهنه شده اند

سناتورهای آمریکایی اعلام کردند که زرادخانه هسته ای ایالات متحده به دلیل کمبود بودجه کهنه شده اند.



سناتورهای آمریکایی: زرادخانه هسته ای آمریکا به طرز “خطرناکی” کهنه شده اند

به گزارش اسپوتنیک، راجر ویکر، عضو رتبه‌بندی کمیته نیروهای مسلح سنا و دبرا فیشر، عضو اصلی کمیته قوانین و مدیریت، در مقاله ای برای وال استریت ژورنال نوشتند که زرادخانه هسته ای ایالات متحده در مقایسه با روسیه ضعیف تر هستند و به دلیل کمبود بودجه به طرز خطرناکی کهنه شده اند و برنامه نوسازی آنها به تاخیر افتاده است.

در این مقاله آمده است: سلاح های هسته ای آمریکا به طرز خطرناکی کهنه شده اند. امنیت ما به تأمین مالی و استقرار به موقع موشک بالستیک قاره پیما Sentinel بستگی دارد.
به گفته این قانونگذاران، حفظ سپر هسته ای آمریکا یک کار غیرقابل مذاکره است، با این حال، نوسازی حیاتی زرادخانه ها با بودجه کم و تاخیر در اجرای برنامه انجام می شود.
ویکر و فیشر خواستار پاسخگویی دولت جو بایدن شدند و خاطر نشان کردند که کنگره و کاخ سفید باید به سرعت برای حل این مشکلات و جلوگیری از بروز مشکلات جدید اقدام کنند.

سناتورهای آمریکایی اذعان دارند که روسیه در حال حاضر “بزرگترین نیروی هسته ای جهان” از جمله موشک های بالستیک قاره پیما “برد تقریبا نامحدود” را کنترل می کند.

گفتنی است که سیاست های اقتصادی دولت بایدن و حمایت ضعیف نظامی منجر به این شده است که ایجاد و گسترش Sentinel با تورم سرسام آور و کمبود تامین کنندگان حیاتی تکنولوژی، نیروی کار ماهر و مواد مواجه است.
انتظار می رود Sentinel در آوریل تا ژوئن ۲۰۳۰ وارد خدمت ارتش ایالات متحده شود. در ابتدا قرار بود ساخت آن در سال ۲۰۲۹ تکمیل شود.
در آوریل سال گذشته، رسانه های برجسته آمریکایی نوشتند که استقرار Sentinel به دلیل کمبود مهندسان واجد شرایط و مشکلات زنجیره تامین ممکن است چندین سال طول بکشد.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 6518 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 1 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 5 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 60 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما