دوشنبه, ۸ مرداد ۱۴۰۳ /
4167
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶

آیا در آمریکا می توانند مانع از شات داون بشوند؟

تعطیلی دولت، برای میلیون‌ها آمریکایی بی گناه دردسرهای نابه‌جا ایجاد می‌کرد.



آیا در آمریکا می توانند مانع از شات داون بشوند؟

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس نتایج رای گیری مجلس علیا، سنای آمریکا روز پنجشنبه از قطعنامه جدیدی برای جلوگیری از تعطیلی جزئی دولت برای تمدید بودجه آن تا ماه مارس، کمتر از دو روز قبل از تعطیلی آتی، حمایت کرد.
رهبران هر دو مجلس کنگره در مورد پروژه توقف موقت دولت، از جمله تخصیص بودجه برای برخی از آژانس های فدرال تا اول مارس و برای برخی دیگر تا ۸ مارس به توافق رسیدند.
پیشتر، گروه مطبوعاتی خبرنگاران کاخ سفید اعلام کرد که رهبر آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان کاری برای جلوگیری از “تعطیلی” انجام داد، گفت: اگر این را می دانستم، قبلاً آن را انجام می دادم.
کنگره برای جلوگیری از تعطیلی مجدد، باید قبل از پایان سال مالی جاری که در اول اکتبر منقضی می‌شود، بودجه کامل یا کوتاه‌مدت کشور را تصویب کند. تصویب بودجه به دلیل اختلاف نظر بین دولت و کنگره، هم از نظر حجم و هم از نظر موارد بودجه، با مشکل مواجه شده بود.
کاخ سفید، جمهوری خواهان را به امتناع از همکاری متهم می کند و اقلیت جمهوری خواه در سنا و اکثریت مجلس با اقدامات دولت از جمله در رسیدگی به بحران مرزی مخالف هستند. مجلس سنای آمریکا لایحه‌ای را برای جلوگیری از تعطیلی دولت تصویب کرد و این قانون را برای امضا به دفتر “جوبایدن” فرستاد.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2023

بایدن لایحه بودجه برای ادامه کار دولت آمریکا را امضا کرد
سناتورها با ۶۵ رأی موافق در برابر ۲۷ رأی مخالف به این لایحه رأی دادند تا بودجه دولت تا ۱۱ مارس در سطوح فعلی تأمین شود. چارلز شومر، رهبر دموکرات‌های سنا از سناتورها و همچنین “مک‌کانل” رهبر جمهوری خواهان سنا برای تصویب این لایحه قدردانی کرد و گفت: ما دولت را فعال نگه داشته‌ایم. به ویژه زمانی که قوانین سنا به تأخیر و مانع تراشی می‌پردازد، این کار لازم است.
شومر افزود: تعطیلی دولت، برای میلیون‌ها آمریکایی بی گناه دردسرهای نابه‌جا ایجاد می‌کرد. تصویب لایحه بودجه توسط سنا پس از یک درگیری چند روزه انجام شد، زیرا برخی سناتورها تلاش می‌کردند به توافقی دست یابند که در آن برخی اصلاحیه‌های مورد نظر خود را وارد قانون بودجه دولت کنند.
گفتنی است، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اشاره کرد که از بودجه باقی مانده، ایالات متحده در آینده نزدیک بسته کمکی دیگری به اوکراین ارسال خواهد کرد، اما مشخص نکرد که شامل چه مواردی می شود.
میلر توضیح داد که در غیاب بودجه بلندمدت از سوی دولت ایالات متحده، این کشور توانایی اجرای برنامه های قراردادی را ندارد که به آن اجازه می دهد قراردادهای بلندمدت برای ارائه کمک به اوکراین منعقد کند. تامین مالی متوقف شد.
 اوکراین  آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2024

عملیات ویژه روسیه در اوکراین

بودجه آمریکایی حمایت از اوکراین به “ته دیگ خورد”

در این رابطه، میلر گفت که دولت آمریکا “نمی تواند بدون اقدام بیشتر کنگره به حمایت از کی یف ادامه دهد. وی افزود: “بنابراین ما از کنگره می‌خواهیم که درخواست ما برای حمایت از کمک‌های امنیتی کوتاه‌مدت و بلندمدت به اوکراین را به طور کامل تأمین کند و به پنتاگون اجازه دهد تا ذخایر خالی شده سلاح‌ها را دوباره پر کند”.
پیشتر، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، لایحه ای را امضا کرد که اجازه می دهد تخصیص اعتبارات برای فعالیت های دولت فدرال در غیاب بودجه ایالتی مورد توافق برای سال مالی که از اول اکتبر در کشور آغاز شد، ادامه یابد. با این حال، به ابتکار حزب مخالف جمهوری خواه ایالات متحده، مقررات مربوط به تخصیص کمک های مالی بزرگ جدید به اوکراین از این سند حذف شد. دولت ۱۳ میلیارد دلار از قوه مقننه به عنوان هزینه های اضافی در سال مالی ۲۰۲۳ برای کمک نظامی اضطراری به کی یف درخواست کرد. علاوه بر این، ۸.۵ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین و تعدادی از کشورهای دیگر در زمینه اقتصاد و امنیت درخواست شد. رئیس جمهور ایالات متحده تاکید کرد که واشنگتن به ارائه کمک به کی یف ادامه خواهد داد و از جمهوری خواهان در کنگره خواست تا از طرح هایی از این دست حمایت کنند.
در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از کنگره خواست با بودجه ۱۴.۳ میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین و اسرائیل موافقت کند. ۶۱ میلیارد دلار برای کی‌یف برنامه ریزی شده است که تقریبا نیمی از آن باید صرف تامین تسلیحات و تکمیل ذخایر خود شود.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 4167 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 18 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما