شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ /
3612
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

فرانسه شریک مستقیم درگیری در اوکراین

افسر سابق اطلاعات ارتش فرانسه: این کار در راستای منافع “ناتو” انجام می شود.



فرانسه شریک مستقیم درگیری در اوکراین

به گزارش اسپوتنیک، پیر پلاس، افسر سابق اطلاعات ارتش فرانسه به اسپوتنیک گفت که حضور مزدوران فرانسوی در اوکراین، پاریس را شریک این درگیری می کند.
وزارت دفاع روسیه در ۱۷ ژانویه، گزارش داد که نیروهای مسلح روسیه با یک حمله دقیق به ساختمانی در خارکف که مزدوران فرانسوی در آنجا ساکن بودند،حمله کردند و بیش از ۶۰ شبه نظامی را کشتند.
پیر پلاس در ادامه افزود:”آنها آنجا هستند، اگرچه هیچ کس در مورد این موضوع صحبت نمی کند، که نشان می دهد فرانسه به طور سیستماتیک و غیرقانونی شریک جرم است. این افراد بدون رضایت مردم به آنجا اعزام شده‌اند و این کار زمانی انجام می شود که می تواند ما را به درگیری بکشاند که مطلقاً نمی خواهیم در آن شرکت کنیم. این کار در راستای منافع “ناتو” انجام می شود”.
پلاس خاطرنشان کرد که فرانسوی ها از این موضوع اطلاعی ندارند، زیرا آنها در مورد آن صحبت نمی کنند، علیرغم این واقعیت که گروه های نظامی فرانسوی، از جمله، در صفوف آزوف (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) خدمت می کردند.
ماکرون   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2024

واکنش های احساسی فرانسوی ها به قول رئیس جمهور فرانسه برای رساندن کمک های نظامی به اوکراین
پلاس گفت کسانی که به طرفداری از اوکراین به جنگ می روند، اکثراً سربازان سابق از افراط گرایان چپ افراطی و راست افراطی هستند. اینها افرادی هستند که به تدریج به سمت منطق ناسیونالیسم و ​​سپس نئونازیسم تغییر جهت داده اند و فکر کردند: دولتی وجود دارد که نازی ها می توانند خود را در آنجا بشناسانند که همانا اوکراین چنین جایی است. آنها خود را متقاعد کردند که با رفتن به اوکراین می توانند به ایدئولوژی نئونازیسم خدمت کنند.
پلاس افزود: “فرانسه نمی خواهد آنها به وطن خود بازگردند. البته فرانسه از این بابت نگران است. اینها افرادی هستند که در جنگ آموزش دیده اند و می توانند نظم را در فرانسه برهم بزنند. این موضع بیش از هر چیز سرویس های اطلاعاتی را نگران می کند، زیرا پس از بازگشت آنها احتمال بروز هرج و مرج در فرانسه افزایش خواهد یافت”.
در ماه اوت، فردریک ماتیو، عضو پارلمان فرانسه از حزب چپ، درخواستی برای جرالد دارونین، ریاست وزارت کشور فرانسه ارسال کرد و در آنجا به خطرات امنیتی مرتبط با بازگشت شبه نظامیانی که در اوکران خدمت کردند اشاره کرد.
به گفته وی، در میان ۴۰۰ فرانسوی که از آغاز درگیری به اوکراین رفته اند، حدود صد شبه نظامی آشکارا خود را بخشی از جنبش راست افراطی می دانند.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 3612 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما