شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ /
3587
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵

طرد مزدوران فرانسوی در خارکف از سوی پاریس

وزارت خارجه فرانسه: فرانسه هیچ مزدوری در اوکراین و یا در هیچ جای دیگر ندارد.



طرد مزدوران فرانسوی در خارکف از سوی پاریس

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه فرانسه با وجود شواهد فراوان مبنی بر حضور مزدوران اوکراینی در صفوف نیروهای مسلح اوکراین، تلاش کرد تا هموطنانی را که در یگان‌های اوکراینی می‌جنگند، طرد کند و اطلاعات مربوط به نابودی ده‌ها مزدور فرانسوی در خارکف را “دستکاری اطلاعاتی و سرهم‌بندی فاحش روس ها” نامید.
خبرگزاری فرانسه به نقل از این وزارتخانه گزارش داد: “این دستکاری فاحش دیگر توسط روس ها است”.
نوامبر گذشته، کمیته تحقیق روسیه گزارش داد که بیش از ۵۲۰ مزدور خارجی از ۴۴ کشور در نیروهای مسلح اوکراین می جنگند، و در پرونده های جنایی سهیم هستند که از جمله از شهروندان فرانسوی نیز نام برده شده بود.
کریستل نهان، روزنامه نگار فرانسوی، سردبیر وب سایت «دونباس اینسایدر» ، که چند سال است در دونباس زندگی می کند گفت:”مزدوران فرانسوی نه از سال ۲۰۲۲، بلکه از سال ۲۰۱۴ در اوکراین می جنگند. هنگامی که جنگ در دونباس آغاز شد، مزدوران فرانسوی در اوکراین حضور داشتند که اکثر آنها نئونازی بودند.
اتحادیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2023

فرانسه خواستار گسترش اتحادیه اروپا برای جلوگیری از رشد نفوذ روسیه شد
در سال ۲۰۲۲، پس از شروع عملیات ویژه، فرانسوی هایی که خود را نئونازی نمی دانستند و عضو چنین سازمان هایی نبودند و “به تبلیغات ناتو اعتقاد داشتند” به اوکراین رفتند. با این حال، پس از حمله به میدان تمرین یاوروفسکی در منطقه لفوف، جایی که مزدوران خارجی در آنجا در حال آموزش بودند. کریستل مطمئن است آن تعداد آنها “که نمی دانستند جنگ چیست” به فرانسه بازگشتند.
به گفته کریستل، در اوکراین، به احتمال زیاد، تنها چند ده مزدور فرانسوی باقی مانده است. این کارشناس مطمئن است، اگرچه قضاوت در مورد تعداد آنها دشوار است، زیرا مقامات اوکراینی “در مورد تعداد مزدوران دروغ می گویند” تا سطح حمایت غرب از آنها را نشان دهد، اما این واقعیت را پنهان نمی کند.
وی در ادامه افزود:«رسانه های فرانسوی شروع به صحبت در مورد چنین مواردی کردند، اگرچه قبلاً سکوت می کردند. عجیب است، اما به نظر می رسد آنها در حال حاضر شروع به تغییر دیدگاه خود کرده اند. مقالات بیشتر و بیشتری منتشر می شود در باره اینکه اوکراین نمی تواند برنده شود. مقالات مربوط به مزدوران فرانسوی می تواند بخشی از این تغییرات در تمام رسانه های غربی و نه تنها فرانسوی باشد.
وزارت دفاع روسیه در ۱۷ ژانویه، گزارش داد که نیروهای مسلح روسیه با یک حمله دقیق به ساختمانی در خارکف که مزدوران فرانسوی در آنجا ساکن بودند،حمله کردند و بیش از ۶۰ شبه نظامی را کشتند.
کرملین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2023

“بیدار شوید!”: بیانیه غیرمنتظره فرانسه درباره روسیه
شایان ذکر است، پیر پلاس، افسر سابق اطلاعات ارتش فرانسه گفت کسانی که به طرفداری از اوکراین به جنگ می روند، اکثراً سربازان سابق از افراط گرایان چپ افراطی و راست افراطی هستند. اینها افرادی هستند که به تدریج به سمت منطق ناسیونالیسم و ​​سپس نئونازیسم تغییر جهت داده اند و فکر کردند: دولتی وجود دارد که نازی ها می توانند خود را در آنجا بشناسانند که همانا اوکراین چنین جایی است. آنها خود را متقاعد کردند که با رفتن به اوکراین می توانند به ایدئولوژی نئونازیسم خدمت کنند.
پلاس افزود: “فرانسه نمی خواهد آنها به وطن خود بازگردند. البته فرانسه از این بابت نگران است. اینها افرادی هستند که در جنگ آموزش دیده اند و می توانند نظم را در فرانسه برهم بزنند. این موضع بیش از هر چیز سرویس های اطلاعاتی را نگران می کند، زیرا پس از بازگشت آنها احتمال بروز هرج و مرج در فرانسه افزایش خواهد یافت”.
در ماه اوت، فردریک ماتیو، عضو پارلمان فرانسه از حزب چپ، درخواستی برای جرالد دارونین، ریاست وزارت کشور فرانسه ارسال کرد و در آنجا به خطرات امنیتی مرتبط با بازگشت شبه نظامیانی که در اوکران خدمت کردند اشاره کرد.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 3587 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
مشرق 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 7 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
فرارو 8 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 8 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 10 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما