شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ /
1907
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

بلینکن: تقریباً کل خاورمیانه خواهان دخالت ایالات متحده در منطقه است

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت: “تقریباً همه کشورهای خاورمیانه خواستار حضور آمریکا و دخالت آن در امور منطقه هستند.”



بلینکن: تقریباً کل خاورمیانه خواهان دخالت ایالات متحده در منطقه است

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در در جریان نشست داووس گفت:” در مناطقی مانند خاورمیانه، که چالش‌های عمیق و دردناکی وجود دارد، تقریباً از هر کشوری می‌شنوم که می‌خواهند ما حضور داشته باشیم، پشت میز مذاکره باشیم و نقش اصلی را ایفا کنیم.”
وی همچنین در خصوص اوضاع تایوان اضافه کرد، که درگیری بر سر تایوان پیامدهای جهانی خواهد داشت، زیرا نیمی از تجارت بین المللی از طریق تنگه تایوان می گذرد.
وی گفت: “پنجاه درصد تجارت جهانی هر روز از این تنگه عبور می کند. اگر این امر مختل شود، کل کره زمین را تحت تاثیر قرار خواهد داد.”
لازم به یادآوری است که نتایج حضور نیروهای آمریکایی در عراق که هنوز هم وجود دارد تهاجم نظامی، جنگ داخلی و تروریسم منجر به کشته شدن صدها هزار شهروند عراقی شده است. بر اساس برخی برآوردها، عملیات نظامی به تنهایی جان تقریباً نیم میلیون نفر را بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ در این کشور گرفته است.
در این بین افغانستان نیز قابل ذکر است. ایالات متحده آمریکا که در سال ۲۰۰۱ عملیات نظامی خود را در افغانستان آغاز کرد، طولانی ترین جنگ تاریخ خود را آغاز کرد و به طور ناپسند پایان داد – تقریباً برای یک ربع قرن آمریکایی ها نتوانستند تروریسم را شکست دهند. نه کمکی به افغان ها برای تشکیل یک حکومت باثبات و قابل اعتماد کردند، و نه سرکوب فساد و قاچاق مواد مخدر. و قدرت در کشور در نهایت به دست آن هایی درآمد که آمریکایی ها به دنبالشان رفته بودند.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 1907 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 31 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما