شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ /
1319
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

انتقاد استاد دانشگاه مرمره از رویکرد مغرضانه رسانه‌های غربی در انعکاس اخبار اسرائیل و فلسطین

انتقاد استاد دانشگاه مرمره از رویکرد مغرضانه رسانه‌های غربی در انعکاس اخبار اسرائیل و فلسطین استانبول/ خبرگزاری آنادولو ایوب آل، استاد رشته رادیو، تلویزیون و سینما دانشگاه مرمره استانبول در گفت‌وگو با خبرنگار آنادولو، تصریح کرد: رسانه‌های جریان اصلی در غرب گزارش‌های مغرضانه‌ای درباره مسئله اسرائیل و فلسطین ارائه می‌کنند، مرگ‌ فلسطینی‌ها را بی‌اهمیت جلوه […]



انتقاد استاد دانشگاه مرمره از رویکرد مغرضانه رسانه‌های غربی در انعکاس اخبار اسرائیل و فلسطین

استانبول/ خبرگزاری آنادولو

ایوب آل، استاد رشته رادیو، تلویزیون و سینما دانشگاه مرمره استانبول در گفت‌وگو با خبرنگار آنادولو، تصریح کرد: رسانه‌های جریان اصلی در غرب گزارش‌های مغرضانه‌ای درباره مسئله اسرائیل و فلسطین ارائه می‌کنند، مرگ‌ فلسطینی‌ها را بی‌اهمیت جلوه می‌دهند و جای قربانی و مجرم را عوض می‌کنند.

آل با بیان اینکه حملات اسرائیل به فلسطین توسط رسانه‌های جریان اصلی جانبدارانه منعکس می‌شود، گفت: هم در محتوا و هم در زبان اخبار شاهد سوگیری هستیم. نمونه‌های زیادی از آن در روزنامه‌ها و اخبار منعکس شد. خبرهایی در مورد مرگ فلسطینی‌ها وجود دارد، اما در واقع مرگ طبیعی به تصویر کشیده می‌شود. وقتی صحبت از اسرائیلی‌ها که می‌شود، گفته می‌شود که آنها کشته شده‌اند.

وی افزود: گرچه تلفات اسرائیلی‌ها بسیار کمتر است، در تیتر رسانه‌های غربی قرار می‌گیرد ولی به بمباران بیمارستان‌ها و مدارس در غزه اهمیتی مشابه داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌های جریان اصلی در تلاش هستند تا این تصور را ایجاد کنند که علیرغم اشغال سیستماتیک و نقض حقوق فلسطینیان از سوی اسرائیل، در ۷ اکتبر این رویداد توسط حماس آغاز شد، ضمن پیگیری اخبار به اهمیت سواد رسانه‌ای و اطلاع از پیشینه مساله اسرائیل و فلسطین اشاره کرد.



خبرگزاری آناتولی اخبار خود از طریق سامانه مدیریت خبر (HAS) برای مشترکین رسانه‌ای ارسال و فقط بخشی از آنها را خلاصه و در وبسایت خود منتشر میکند. بنابراین برای دریافت اخبار کامل ما، لطفا تماس گرفته و مشترک شوید!

منبع : www.aa.com.tr
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 1319 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
ایلنا 30 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما