دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۳ /
2019
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۶:۴۰

گروسی: مسیر مذاکرات با ایران همچنان باز است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای در حاشیه اجلاس داووس با تکرار ادعاها علیه فعالیت صلح آمیز هسته‌ای ایران گفت: “من نمی‌گویم آن‌ها سلاح هسته‌ای دارند.”



گروسی: مسیر مذاکرات با ایران همچنان باز است

به گزارش اسپوتنیک، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با “نشنال نیوز” مدعی شد که ایران با برنامه غنی‌سازی اورانیوم خود به جلو پیش می‌رود و همچنان به ایجاد موانع برای بازرسی‌ها ادامه می‌دهد.
گروسی همچنین مدعی شد که تهران باید به معاهده عدم اشاعه هسته‌ای که امضا کرده، پایبند باشد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: “ایران تنها کشور غیرهسته‌ای است که اورانیوم را در این سطح بسیار بالا غنی‌سازی می‌کند. من نمی‌گویم آن‌ها سلاح هسته‌ای دارند، من می‌گویم که این یک کار حساس است و هنگامی که شما این کار را انجام می‌دهید قوانین را باید رعایت کند”.
گروسی در ادامه بیان کرد که با توجه به این شرایط مسیر مذاکرات همچنان باز است.
مدیرکل آژانس گفت: “اگر برنامه هسته‌ای ایران برای استفاده غیرنظامی باشد، به تعهدات خود پایبند نیست. ایران طرف معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است، آنها باید به این تعهد پایبند باشند.”
گروسی همچنین مدعی شد: “تهران همچنان بر اساس ملیت، بازرسان خاصی را از بازدید از تأسیسات خود منع می‌کند. این بر خلاف روحیه کار ما است.”
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره بازرسان لغو مجوز شده آژانس پیشتر گفته بود: |بازرسان اخراج‌شده از سه کشور اروپایی بودند که مرتب رفتار سیاسی تند دارند، و بازرسان آن کشورها را از لیست حذف کردیم.”
وی افزود: |آژانس ۱۲۷ بازرس تأییدشده در ایران دارد و این سه چهار نفر عددی در مقابل تعداد بازرسان رسمی نیستند.|
رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: جوسازی در این مورد ناشی از رفتار سیاسی و عملیات روانی این کشورهاست که مرتب می‌گویند ایران مفاد برجام را یک‌طرفه انجام دهد و آنها کاری نکنند.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2019 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 13 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 49 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 50 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما