چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
1970
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۹:۴۸

جایگاه روسیه در رتبه بندی قوی ترین ارتش های جهان اعلام شد

نیروهای مسلح روسیه در رتبه بندی قوی ترین ارتش های جهان موسوم بهGlobal Firepower Index 2024 (گلوبال فایر پاور ایندکس ۲۰۲۴ ) ، رتبه دوم را به خود اختصاص دادند.



جایگاه روسیه در رتبه بندی قوی ترین ارتش های جهان اعلام شد

به گزارش اسپوتنیک، جایگاه ارتش روسیه در این رتبه بندی در بررسی سالانه وب سایت گلوبال فایر پاوراعلام شده است.
در مقاله منتشره خاطرنشان می شود: برای سال ۲۰۲۴، روسیه از بین ۱۴۵ کشور در نظر گرفته شده در بررسی سالانه گلوبال فایر پاوردر رتبه دوم قرار دارد.
ارتش ایالات متحده آمریکا که دارای شاخص قدرت رزمی ۰.۰۶۹۹ است در صدر این رده بندی قرار گرفت. شاخص نیروهای مسلح روسیه ۰.۰۷۰۲ است. همچنین چین، هند و کره جنوبی در بین پنج ارتش قدرتمند برتر قرار دارند. کره جنوبی جای ارتش بریتانیا را در جایگاه پنجم گرفته است.
حملات ارتش روسیه به تاسیسات مجتمع صنایع نظامی اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2024

عملیات ویژه روسیه در اوکراین

حملات ارتش روسیه به تاسیسات مجتمع صنایع نظامی اوکراین

خاطرنشان می شود که هنگام تدوین رتبه، بیش از ۶۰ عامل از جمله شاخص های مالی و موقعیت جغرافیایی کشورها در نظر گرفته شده است.
در ماه اکتبر، مجله آمریکایی U.S. News & World Report ارتش روسیه را بهترین ارتش جهان دانست. نیروهای مسلح روسیه از ۱۰۰ امتیاز ممکن ۹۴.۳ امتیاز را کسب کردند. ارتش ایالات متحده در رتبه دوم قرار گرفت.
در ماه ژوئن، روزنامه تایمز اعتراف کرد که نیروهای مسلح بریتانیا نمی توانند در رویارویی با روسیه مقاومت و ایستادگی کنند. این نشریه خاطرنشان کرد که در صورت درگیری تمام عیار در اروپا، لندن نباید به ارتش آمریکا تکیه کند.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 1970 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
عصرایران 26 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 27 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 29 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصرایران 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما