شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ /
2007
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۷:۵۰

مشاور بایدن: جهان وارد عصر جدیدی از روابط بین‌الملل شده است

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ایالات متحده، گفت که جامعه بین المللی در طلوع عصر جدیدی است، جایی که رقابت شدیدی برای حق تعیین نظم جهانی شکل گرفته است.



مشاور بایدن: جهان وارد عصر جدیدی از روابط بین‌الملل شده است

به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان که در کنفرانس بین المللی در داووس صحبت می کرد، وضعیت را با سال های قبل از جنگ مقایسه کرد، اما قول داد که ایالات متحده برخلاف دهه ۱۹۳۰ به انزوا نرود و تضمین کند که تاریخ تکرار نخواهد شد.
سالیوان گفت: “امروز ما در اولین سال‌های دوران جدید زندگی خواهیم کرد. قدرت‌های بزرگ بسیار بیشتر از هر زمان دیگری در جنگ سرد به یکدیگر وابسته هستند. اما ما همچنین برای نوع جهانی که می‌خواهیم بسازیم در رقابت شدید هستیم.” .
وی افزود: “من اعتقاد عمیق دارم که ما هرگز محکوم به تکرار گذشته نیستیم. انتقال از یک دوره به عصر دیگر با مسئولیت و فرصت انتخاب عاقلانه تر همراه است.”
به گفته سالیوان، ایالات متحده جهان را بسیج می کند تا “تجاوز آشکار” را دفع کرده، “دیپلماسی شدید و فعال را برای مدیریت مهم ترین روابط خود” دنبال کند و روی “منابع قدرت” خود و متحدانش سرمایه گذاری کرده و نظام اقتصادی جهانی را رها نمی کند، بلکه آن را با “چالش های امروز و فردا” تطبیق می دهد.
این مقام آمریکایی گفت که نسبت به آینده خوشبین است و به توانایی ایالات متحده برای مقابله با “بزرگترین چالش زمان ما، که رقابت استراتژیک در عصر وابستگی متقابل است” اعتقاد دارد.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2007 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 37 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما