شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ /
1902
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

روسیه ممکن است در رتبه بندی اقتصادهای جهان از ژاپن پیشی بگیرد

ماکسیم رشتنیکوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه اطمینان دارد که روسیه می تواند در ۳-۴ سال آینده در رتبه بندی بانک جهانی از بزرگترین اقتصادهای جهان بر اساس قدرت خرید از ژاپن پیشی بگیرد.



روسیه ممکن است در رتبه بندی اقتصادهای جهان از ژاپن پیشی بگیرد

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس داده های بانک جهانی، چین از نظر برابری قدرت خرید در سال ۲۰۲۲ بزرگترین اقتصاد جهان است. آمریکا در رتبه دوم، هند سوم و ژاپن در رتبه چهارم قرار گرفتند. روسیه پنجم شد و آلمان در رده ششم باقی ماند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با کارآفرینان خاور دور  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2024

پوتین: روسیه اولین اقتصاد اروپا شده است
رشتنیکوف در نشست رئیس‌جمهور روسیه با اعضای کابینه وزیران کشور گفت:”ما اقتصاد ژاپن را پیش روی خود داریم، فاصله زیادی با آنها نداریم و اگر تفاوت در نرخ رشد باقی بماند – اقتصاد ژاپن با نرخ کمتر از ۱٪ رشد می کندو ما روی رشد بالای ۲٪ حساب می کنیم ـ اصولاً می‌توانیم بگوییم که در میان‌مدت، ظرف ۳ تا ۴ سال، ما با اساس کامل قادریم از نظر اندازه از اقتصاد ژاپن پیشی بگیریم.”
پیش از این، ماکسیم اورشکین، دستیار رئیس جمهور روسیه گفته بود که روسیه “در حال حاضر در رقابت برای کسب مقام چهارم (در بین اقتصاد های جهان) به ژاپن بسیار نزدیک است.”
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 1902 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایسنا 14 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 40 ثانيه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 1 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
مشرق 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 5 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
خبرآنلاین 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما