شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ /
2186
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

استولتنبرگ: ناتو یک بلوک منطقه ای است

استولتنبرگ معتقد است که ناتو ماهیت منطقه ای دارد و همینطور هم خواهد ماند.



استولتنبرگ: ناتو یک بلوک منطقه ای است

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ضمن سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس بار دیگر تاکید کرد که ظاهراً این ائتلاف یک ماهیت منطقه‌ای دارد و علی‌رغم تلاش‌های غرب برای تغییر فعالیت‌های بلوک به آسیا، به همین شکل باقی خواهد ماند.
وی در پاسخ به درخواست یکی از مدیران گفتگوی داووس برای اظهار نظر در مورد موضع غرب در قبال چین و آسیا به طور کلی گفت: ناتو یک بلوک منطقه ای در منطقه ترانس آتلانتیک است و خواهد ماند که با این وجود با تهدیدات جهانی مقابله می کند. امنیت دیگر یک مسئله منطقه ای نیست، یک مسئله جهانی است. هر چیزی که برای آسیا مهم است برای اروپا مهم است و بالعکس – هر چیزی که برای اروپا مهم است برای آسیا نیز مهم است.
استولتنبرگ در عین حال تاکید کرد که “این ناتو نیست که به سمت آسیا حرکت می کند، بلکه چین در حال نزدیک شدن به آفریقا، قطب شمال و مسائل مربوط به کنترل زیرساخت های حیاتی است. به گفته دبیرکل، همه اینها برای امنیت ناتو مهم است.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2186 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
ایلنا 28 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 32 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 33 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 35 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 36 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 3 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایلنا 4 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما