چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۳ /
2096
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵

رسانه: اروپا از ایجاد ماموریت حفاظت از کشتی ها در دریای سرخ حمایت می کند

رویترز به نقل از دیپلمات های اروپایی گزارش می دهد که کشورهای اتحادیه اروپا در ابتدا از ایده ایجاد یک ماموریت دریایی برای محافظت از کشتی ها در دریای سرخ حمایت کرده اند.



رسانه: اروپا از ایجاد ماموریت حفاظت از کشتی ها در دریای سرخ حمایت می کند

به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، پیشتر گفته بود که پس از حملات حوثی های یمنی به کشتی‌های غیرنظامی، پیشنهادی را برای ایجاد یک مأموریت دریایی در دریای سرخ به کشورهای اتحادیه اروپا ارسال کرده است.
رویترز در مطلبی اعلام کرد: “کشورهای عضو اتحادیه اروپا به طور آزمایشی از ایجاد یک ماموریت دریایی برای محافظت از کشتی ها در برابر حملات شورشیان حوثی تحت حمایت ایران در دریای سرخ حمایت کرده اند.”
دیپلمات ها می گویند کشورهای اتحادیه اروپا هدف دارند حداقل تا ۱۹ فوریه یک ماموریت ایجاد کنند. خاطرنشان می شود که اتحادیه اروپا اقدامات خود را با سایر شرکا در منطقه هماهنگ خواهد کرد.
جنبش حاکم انصارالله (حوثی ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، قبلاً در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته بود که خدمه خود را از آنها فراخوانده و به آنها نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.
در شب ۱۲ ژانویه، ایالات متحده و بریتانیا حملاتی را علیه اهداف جنبش شیعه انصارالله (حوثی‌ها) که در شمال یمن حکومت می‌کنند آغاز کرده و آن را پاسخی به تهدید آزادی دریانوردی در دریای سرخ خواندند.
محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله، آن را یک وحشیگری تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند. یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی ها گفت: آمریکا و انگلیس ۷۳ حمله به یمن انجام دادند که در نتیجه آن پنج جنگجوی حوثی کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.
منبع : spnfa.ir
منبع خبر «» است و اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 2096 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09352222675  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه اخبار سیاسی ایران از رسانه‌های خبری مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
برچسب های :
اسپوتنیک 7 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
اسپوتنیک 8 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 34 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 38 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 39 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 40 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 41 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 41 دقيقه پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
ایسنا 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما